Toon posts:

HDD boot spontaan opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is wat mijn HDD's de laatste tijd. Eerst mn nieuwe 500Gb onherstelbaar verklaard en nu begint mn oude HDD vaag te doen. De HDD begint zomaar opeens opnieuw op te starten. En dan bedoel ik niet dat heel windows opnieuw opstart, maar dat je hoort dat de HDD uit en direct weer uitgaat. Het systeem (windows) zit dan ook even vast en laat niets meer.

Wat kan dit zijn? Ik heb de stekkers al meerdere malen goed aangedrukt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voeding misschien kaduuk?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Is dit niet gewoon de spindown van je harddisk na X minuten inactiviteit? Kun je instellen bij energiebeheer.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kom ik daar achter?
mjax schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:13:
Is dit niet gewoon de spindown van je harddisk na X minuten inactiviteit? Kun je instellen bij energiebeheer.
nee dat is het echt niet, want het gebeurt gewoon als ik aan het werk ben.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee? Iemand ook nog een idee hoe ik check of de voeding kaput is?

Verwijderd

Het makkelijkste is een andere voeding te gebruiken. Soms werkt het om zo veel mogelijk apparaten af te koppelen van de voeding en alleen wat echt nodig is aan te sluiten, dit om de voeding zo min mogelijk te belasten. De kans dat als het aan de voeding ligt je dan nog problemen hebt is dan nog wel redelijk groot, vandaar is het verstandiger een andere voeding te testen op je Pc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:33:
Het makkelijkste is een andere voeding te gebruiken. Soms werkt het om zo veel mogelijk apparaten af te koppelen van de voeding en alleen wat echt nodig is aan te sluiten, dit om de voeding zo min mogelijk te belasten. De kans dat als het aan de voeding ligt je dan nog problemen hebt is dan nog wel redelijk groot, vandaar is het verstandiger een andere voeding te testen op je Pc.
ok, maar als je die niet hebt? De PC draait voor de rest prima, maar de HD gaat zonder enige reden plotseling aan en uit. Dan gaat het weer een of meerdere dagen goed, en dan weer een paar dagen achter elkaar vaak achter elkaar ..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

2 mogelijke oorzaken in willekeurige volgorde: (natuurlijk kunnen er meer oorzaken zijn, maar dit zijn de meest voordehandliggende)

1. Voeding niet goed
2. HDD defect

In het geval van 2, is dit een voorbode voor iets ergers. Be prepared.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 28-09-2007 13:22 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1