Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Tobo/Desktop] Logitech Wave

Pagina: 1
Acties:
  • 1.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe Logitech Wave™

De Wave verschijnt in 2 vormen: Als draadloos desktop set, of als los keyboard met draadje. Voor zover ik heb gezien zit er geen verschil in de keyboard met draad en die zonder.

De desktop ligt nu al in de winkel voor een adviesprijs van $89,99 (oftw €63,73) waar het toetsenbord in oktober voor $49,99 (oftw €35,40) van eigenaar moet gaan veranderen.

Wat mij vooral aanspreekt is de goede combinatie van het design en de aanwezige toetsen naast het standaard QWERTY-layout; de toetsen liggen als een soort golf op het bord, waardoor het comfort verbeterd wordt. Net als bij de G11 zitten er aan de bovenkant van de Wave multimediatoetsen. Er zijn daarnaast nog extra multimediatoetsen toegevoegd aan de zijkant van het toetsenbord die, vooral in Windows Vista, voor een verbeterd gebruikersgemak moeten zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/514/jpg/4954.1.0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/514/jpg/4955.1.0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/499/jpg/4626.1.0.jpg

Natuurlijke golfbeweging voor de juiste plaatsing van de vingers
Vingers variëren in lengte. De wijs- en middelvinger zijn bijvoorbeeld in veel gevallen langer dan de overige vingers. Om de vorm van de hand zo goed mogelijk tegemoet te komen, dé onderscheidende eigenschap van het nieuwe Comfort Wave ontwerp, worden de vingers automatisch in de juiste positie gebracht, ongeacht de lengte. Zo liggen de A-toets en de Enter-toetsen het hoogst in het toetsenbord omdat deze doorgaans door de kleinste vingers bediend worden. Richting de binnenkant van het toetsenbord liggen de toetsen tot aan de D- en K-toets geleidelijk aan lager omdat deze door de middelvingers bediend worden. De toetsen liggen weer hoger bij de G- en H-toets ten behoeve van de wijsvingers. De maximale afstand tussen de hoogste en laagste toetsen is 4 mm. Dankzij de golvende vorm van de toetsenindeling rusten de vingers op een natuurlijke manier op het toetsenbord. Daarmee behoren vreemde afwijkende posities van hand, pols en voorarm tot het verleden en neemt de productiviteit toe als gevolg van het verbeterde comfort.

Comfort dankzij ronde U-vorm

De ronde U-vorm is, in tegenstelling tot andere gebogen toetsenborden, uitgerust met toetsen die consequent de juiste grootte hebben. Hierdoor kunnen - én zullen - gebruikers met meer vertrouwen typen en neemt het aantal foutieve toetsaanslagen af. De subtiele gebogen vorm van vijf graden zorgt ervoor dat de hand van de gebruiker open buigt en een natuurlijke positie aanneemt. De pols bevindt zich ook in een logische houding zonder allerlei vreemde kronkels. Omdat alle toetsen even groot zijn en op dezelfde afstand van elkaar gepositioneerd zijn, zullen gebruikers zeer snel wennen aan het toetsenbord. De spatiebalk, veruit de meest gebruikte toets, is eveneens meegenomen in het golfvormige ontwerp en de aangepaste grootte zorgt ervoor dat de spatiebalk nog makkelijker te vinden is.

Handige Hot Keys
Om de gebruikersvriendelijkheid verder te vergroten, heeft Logitech in het Comfort Wave ontwerp ook handige hot keys opgenomen. Voor zowel PC als Mac gebruikers kunnen de hot keys, in combinatie met geïnstalleerde Logitech software, tal van applicaties lanceren met één druk op de knop. Van webpagina's tot productiviteits-applicaties, foto-slideshows en muziekprogramma's. Windows Vista™ gebruikers kunnen bovendien met de shortcut toetsen de Flip 3D functie activeren en de Windows Sidebar en diverse gadgets bedienen. Logitech heeft speciaal voor de hot keys ook nieuwe Vista gadgets ontworpen: een status indicator voor caps lock, num lock en scroll lock; een type-snelheid indicator en foutenregistratie waarmee het gebruik van de backspace toets bijgehouden wordt.

Officiele Logitech Wave™ product page
Logitech over de Wave™:

Overview

Comfort
• Wave key design: Contoured wave-shaped key design conforms naturally to your fingers.
• Constant Curve design: A curved profile and uniform-size keys promote an ergonomically correct, more comfortable hand position. Start enjoying the benefits instantly, without having to re-learn typing on a different keyboard layout.
• Cushioned, contoured palm rest: The soft surface encourages a relaxed position for long typing sessions.
• Adjustable keyboard height: Use the three-way tilt legs to set the height to suit your personal style.
• Audio cable management: Keep headphone cords out of the way by routing them through the channel on the underside of the keyboard.

Control and Convenience
• Easy access to Windows Vista™: Large, one-touch controls give you direct access to key Windows Vista™ features, including Flip 3D, Zoom, Photo Gallery, and Gadgets.
• Instant media access: Use the convenient one-touch controls for volume and media playback. A dedicated button starts Media Center and Front Row.
• Programmable F-keys: Get instant access to favorite applications, games, folders, and Web pages with customizable F-keys.

System Requirements

PC
• Windows® XP, Windows Vista™
• USB port
• CD-ROM drive

Mac

• Mac OS® X (10.2.8 or later)
• Internet connection for software download
• USB port
• CD-ROM drive

Package Contents
• Logitech® Wave Keyboard™
• Plastic keyboard dust cover
• CD with software, comfort guidelines, and help center
• Quick Start guide
• 5-year limited hardware warranty
• Full product support

Conclusie
Al om al vind ik het een strak ontworpen plankje (vooral het Wave in de spatiebalk is erg strak) met een uitgebreid assortiment aan knoppen. Er zijn echter 2 minpuntjes waar ik tegenaan ben gelopen: Het toetsenbord is erg fors, ik denk niet dat het veel zal schelen met de G11/G15. Het andere puntje is dat er geen draaiknop voor het volume op zit. Smaken verschillen, maar als je toch bezig bent met een design bord mogen er ook wel een paar leuke speeltjes op zitten toch? :+

offtopic:
Verder zou ik hier graag een leuke discussie van willen maken, dus zonder flamen, trollen, etc. Reacties als "De G15 is veel beter!!1!!!!!!!!11!!!!!!1!!!! DIE HEB IK OOK!!!11!!1!!!ii!!!!i!!!! Die moet je KOPUUH DIE IS STRAK MAN!!!" horen hier dus ook niet thuis. Als je dat vindt mag je dat best melden, maar dan ben jij alleen degene die weet waaróm je hem beter vindt. Wees sociaal ( :z ) en laat de medeGoTter óók weten waarom hem beter vindt!

PS: Reacties als "1st post!! w00t!" worden ook niet getolereerd, dat ben ik toch al ;)

Verwijderd

Vreemd dat er op dit prachtige toetsenbord nog niet is gereageerd :). Ga em zo bestellen, bleek uit verschillende reviews dat dit 1 van de beste toetsenborden is. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen.

Verwijderd

Ik kijk al een tijdje uit naar een goede desktop-set en wil die ergonomische dingen wel eens proberen.

Echter, ik denk dat het 'like it or leave it' met dat soort toetsenborden, dus ik twijfel nog. Waarschijnlijk is het geweldig, maar als het tegenvalt...

Voorlopig ga ik mij beperken tot een draadloze muis naar keuze, daarna kan dit toetsenbord er nog altijd aan toevoegen.

Wordt het draadloze toetsenbord ook apart verkocht? En dan heb ik nog een ander vraagje. Stel, je koopt een draadloze muis van logitech, kan je dan met een latere aankoop een draadloos toetsenbord op dezelfde usb dongle van de muis laten werken? (zoals in een set de twee apparaten op dezelfde dongle werken)

Anders verlies je weer één usb poort. Indien dat niet kan is het misschien toch handiger meteen de set te kopen. Maar uiteindelijk is de set toch ook gewoon twee losse producten in een package gegooid, en het lijkt me sterk dat ze 10 verschillende soorten dongles hebben...

Verwijderd

Nou ik heb nu de wave gekocht ter vervanging van mijn oude logitech Cordless Desktop Pro, die kromme dus. En ik merk dat ik weer opnieuw moet leren typen op dit bord vanwege de 'vreemde' vorm.

Ik geef hem nog een week, bevalt ie nog steeds niet, gaat ie gewoon weer terug naar de winkel.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:57:
Nou ik heb nu de wave gekocht ter vervanging van mijn oude logitech Cordless Desktop Pro, die kromme dus. En ik merk dat ik weer opnieuw moet leren typen op dit bord vanwege de 'vreemde' vorm.

Ik geef hem nog een week, bevalt ie nog steeds niet, gaat ie gewoon weer terug naar de winkel.
En bevalt ie al?
Want mijn Trust toetsenbord, jaja Trust(en), doet sinds vandaag erg vreemd, enkele toetsen i.c.m. shift wil niet meer of op een heel onlogisch en onhandige manier. Afijn, ik ben dus op zoek naar een nieuw toetsenbord en omdat er tegenwoordig weinig keus is in bedrade borden kwam ik uit op de Logitech Wave, dit zou mijn eerste ergonomische toetsenbord worden dus vraag me af of het wel wat voor me is. Maar wat voor keus heb ik.. of je krijgt een goedkoop toetsenbord met alleen maar het ABC of een golvend toetsenbord met enkele media toetsen, die media toetsen heb ik nu ook, draaischijfje voor volume erg fijn!, dus die toetsen wil ik graag behouden.
Ook dit heeft de wave niet dus dat zijn al 2 minpuntjes, golvend en geen draaischijf voor volume.
In ieder geval om een lang verhaal kort te maken vroeg ik me af hoe die bij de meeste mensen bevalt? Ondertussen zal ik nog beetje verder kijken al betwijfel ik of er veel alternatieven zijn.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Ik heb dit toetsenbord vorige week ook gekocht (alleen tobo, met kabel) moet zeggen bevalt prima..
Was voor mij alleen wennen weer aan de polssteun, en door die golvende vorm kan je je handen gewoon op die steun laten liggen om te typen, erg fijn :D

Had hiervoor het goedkope Logitech Media Keyboard, merk met de Wave vooral dat de toetsen degelijker aanvoelen. En draaischijf voor volume had ik ook mooier gevonden...maar praktisch gezien mis ik dit op de wave niet echt.

Ik heb ook gekeken naar de Microsoft Natural 4000, echter vond ik die ruimte tussen de 2 gedeeltes met toetsen in erg lastig. Hier had ik wel opnieuw mee moeten leren typen.

Zeker geen slechte aankoop! enige nadeel is dat dit zelfde toetsenbord in de folder van McDos staat voor 37,50 en ik betaalde er 47 voor bij Update :P

edit:
@hierboven, als je graag een toetsenbord met draaischijf vor de volume wil, en een golvende vorm niet echt positief vind, kan je eens kijken naar de MX3000/MX31000 van logitech. op de volgende site staat de MX3000 http://www.jham-trading.nl/ MX3100 is nagenoeg hetzelfde toetsenbord echter met de MX1000 muis van Logitech.

[ Voor 17% gewijzigd door agoNITE op 24-04-2008 07:16 ]

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Nou eigenlijk moet ik zeggen dat het niet meer nodig is. Zojuist, een paar minuten geleden, kwam ik er achter wat de oorzaak van het vage gedoe met mijn trust was.. een media toets zat klemvast ingedrukt, het moet je maar opvallen, deze weer ingedrukt zodat ie normaal staat en ja hoor alles werkt weer LOL.
De MX3000 vind ik inderdaad ook gaaf, maar heb het niet zo op draadloos. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe logitech met draaischijf, zou erg fijn zijn.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Hm draadloze muis geen probleem, kabel van toetsenbord stoor ik me niet aan die beweegt toch niet :)

Helaas is dat tobo van de mx3000 niet los te koop, met kabel :p

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 18:06
AgoNitE schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:13:
Hm draadloze muis geen probleem, kabel van toetsenbord stoor ik me niet aan die beweegt toch niet :)

Helaas is dat tobo van de mx3000 niet los te koop, met kabel :p
Ik ga denk ik ipv een illumnated die ik wilde of mijn ultra flat die ik nu heb voor deze wave. Weet iemand waar ze deze verkopen zodat ik hem in de winkel kan aanraken en voelen hoe die typt? Mediamark?

[ Voor 14% gewijzigd door Coeluh op 14-10-2008 23:56 ]

Pagina: 1