MTU verander experia box ivm xbox live

Pagina: 1
Acties:
  • 3.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 234537

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw op het forum van tweakers en ik breng meteen een probleem met mij mee:
Ik heb al een tijdje een xbox 360 maar ik heb sinds kort de KPN experia box gekregen. Sindsdien failed mijn MTU op mijn xbox en ik wil dus graag mijn MTU veranderen. Het probleem is alleen dat het niet op de webinterface kan vanwege de vooringestelde box en ik kreeg dus van een helpdesk advies om het via het CLI te doen. Dit probeer ik al sinds gisteren maar daar moet een username en password ingevuld worden die ik helemaal niet heb en die er ook niet op hoort te zitten. Zij zeggen:
vul in Username: Administrator en laat password blanco maar dan laat ie mij niet toe. Nou is mijn vraag: hoe kom ik in het CLI en weet iemand misschien een andere manier om mijn MTU te veranderen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:53
Welkom op GoT.

Lees even de regels door voordat je een bericht plaatst. Het gebruik van meerdere vraagtekens, de zin 'plz help me' en afsluiten met groetjes en je naam is niet gewenst.

Het algemeen beleid #groeten

Buiten de gebruikelijke beginners fouten ;) Vraag ik mij sterk af waarom je een MTU size zou willen en moeten aanpassen. Wil je hem verhogen of verlagen? En wat zal het nu zijn?

Om uit te vinden wat het nu is probeer eens in een command prompt (dos box) in Windows het volgende commando. Om zo'n box te krijgen doe je: Start --> uitvoeren (run) --> cmd en dan ok.

ping ping.xs4all.nl -f -l 1472

Wat krijg je als antwoord?

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 26-09-2007 20:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Topicstarter
nou ik wil mijn MTU veranderen omdat volgens het xbox helpdesk je MTU 1364 moet zijn want die is compatible met xbox live :S anyway ik typte het in en kreeg een gigantische lijst met opties en hij was aan het pingen stond er?? ik snap zulke zaken allemaal niet. Maar ik heb net planet internet gebeld en het blijkt dus dat die experia box nog steeds van hun is en daarom geven ze mij geen bevoegdheid (oftewel het password) om mijn MTU te veranderen via het CLI.

• bjck
Anoniem: 234537 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:47:
nou ik wil mijn MTU veranderen omdat volgens het xbox helpdesk je MTU 1364 moet zijn want die is compatible met xbox live :S anyway ik typte het in en kreeg een gigantische lijst met opties en hij was aan het pingen stond er?? ik snap zulke zaken allemaal niet. Maar ik heb net planet internet gebeld en het blijkt dus dat die experia box nog steeds van hun is en daarom geven ze mij geen bevoegdheid (oftewel het password) om mijn MTU te veranderen via het CLI.
Wat een onzin dat het perse 1364 moet zijn. Sowieso verwacht ik dat je MTU al 1500 of net er onder staat zoals elke verbinding. Dus een pakket van 1364 kan er makkelijk doorheen in 1x.

Ik denk dat je het bos ingestuurd bent door iemand. Je kan gewoon testen hoe groot je MTU size staat en maixmaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou jij mij dan willen vertellen hoe ik dat kan testen? en waarom als ik dan een test connection doe bij mijn xbox 360 geeft hij aan dat MTU failed is? en dan mijn laatste vraag: dan ligt het dus waarschijnlijk aan mijn NAT dat ik niet normaal xbox live kan spelen dus wilde ik vragen of jij weet hoe ik mijn NAT van strict naar open kan krijgen. Bij voorbaat dank

Anoniem: 144160

Je zult in de EB de poorten moeten opengooien via toolbox - delen van toepassingen oid. Even zoeken in het grote IPB topic zal je een heel eind op weg helpen.

Topicstarter
ok ik probeer nu zo'n poort te openen maar kun je mij vertellen wat voor apparaat ik dan moet aanklikken in delen van spelen & toepassingen? ik kan kiezen tussen PH-TUK (die staat 3 keer op de lijst) dan nog twee keer xppro en nog eentje die heet ruben-vgyihs2ez. helemaal onderaan kun je ook nog kiezen: (gedefineerd door gebruiker) welke moet ik dus hebben dan? zou je ook even al die afkortingen uit willen leggen want ik ben niet echt zo'n wizzkid als het gaat om modems en alles wat daarmee te maken heeft :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 234537 op 29-09-2007 11:32 ]

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Er is een site die je hierbij prima kan helpen. Portforward.com

de volgende link is voor de EB (Speedtoutch 780) icm met Xbox Live. Dat zou je een eind opweg moeten helpen

http://www.portforward.co...ch780v6/Xbox_Live_360.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar mijn xbox 360 geeft nu nog steeds aan dat mijn MTU failed is en ik kan niet verder met testen zolang die goed is. Dus eigenlijk kan ik niet zien of mijn NAT open is. Weet iemand hoe ik die MTU kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 234537 schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:23:
maar mijn xbox 360 geeft nu nog steeds aan dat mijn MTU failed is en ik kan niet verder met testen zolang die goed is. Dus eigenlijk kan ik niet zien of mijn NAT open is. Weet iemand hoe ik die MTU kan fixen?
Waarom fixen als je nog niet weet of het wel het probleem is?

In mijn eerste reactie heb ik al laten zien hoe je kan testen wat je max-MTU is nu.

ping ping.xs4all.nl -f -l 1472

En als dat terug geeft Packet needs to be fragmented but DF set. (of in het Nederlands) de waarde verkleinen net zolang tot het wel lukt.

Je kan ook TCPOptimizer gebruiken. Derde tabblad ping.xs4all.nl invullen en hij zoekt de max MTU uit van je verbinding naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok dan is dat probleem dus opgelost en bedankt daarvoor, maar nu heb ik nog een probleem :P ik heb alles gedaan wat www.portforward.com zei om mijn NAT te openen maar toch geeft xbox live aan dat de NAT nog steeds strict is. Ik snap er echt niks van want ik heb alle stappen gevolgd en UPnP staat ook gewoon aan en dat hoort het te ondersteunen. ik heb die TCPoptimizer gebruikt en hij zegt: The largest possible non-fragmented packet is 1472 (1500 - 28 ICMP & IP headers).
You can set your MTU to 1500 dus dat zal wel goed zijn. Maar zonder een goeie NAT kan ik dus nog steeds niet normaal xboxen :(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 234537 op 01-10-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

TukNL, toevallig contact opgenomen met de SpeedTouch support? Die zouden je moeten hebben verteld dat de Thomson ST780 Experiabox niet via telnet is te benaderen. Je krijgt wel een username/wachtwoord prompt, maar je kan er niet in, omdat de gebruikersnaam en wachtwoord geheim zijn.
Hierdoor is de MTU niet te veranderen door de gebruiker. Misschien kan KPN het, als zij de mogelijkheid hebben om dit op afstand in te stellen.

Ook problemen met port forwarden kunnen mogelijk niet opgelost worden, omdat de webinterface de enige manier is om portmappings aan te maken. Soms maakt de webinterface geen portmappings aan. In een normale ST780 kan je deze handmatig aanmaken, maar door de beveiliging op de CLI is dit niet mogelijk.

Het enige wat je zelf kan doen is het apparaat resetten, en opnieuw de applicatie toe te wijzen in Delen van Spelen en toepassingen en hopen dat het gaat werken.
Je kan natuurlijk altijd contact met KPN opnemen en met enige nadruk vragen of ze dit probleem kunnen oplossen, aangezien zij het initatief hebben genomen met het dichttimmeren van de ST780 tot de Experiabox. Vooral het forwarden van poorten is de normaalste zaak van de wereld en zou door elke modem/router ondersteund moeten worden.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bekijk de gallery van TukNLBerichten: 7
Reg. datum: 26 september 2007
--------------------------------------------------------------------------------
dat is wel jammer... dat van die MTU wist ik trouwens al want ik heb echt elke helpdesk gebeld die hiermee verbonden was en bij speedtouch vertelden ze me dat het dus via het CLI moest, bij KPN vertelden ze me dat ze mij geen wachtwoord daarvoor wilden verlenen en dat het enige wat ik eigenlijk kon doen was een klacht indienen. dat heb ik toen gedaan en daar werd ik gisteren voor teruggebeld alleen maar om te horen dat die klacht eigenlijk ook niks uithaalde want die vent zei alleen maar: sorry we kunnen je niet helpen en toen was het gesprek afgelopen. totaal nutteloos dus. Daarom kwam ik dus hier omdat iemand van planet internet deze site aanraadde om zulke problemen op te lossen. En daarom vroeg ik hier dus over MTU omdat ik stiekem hoopte dat er misschien een andere manier zou zijn die jullie hier wisten. Toen dat dus ook hopeloos was ben ik maar gaan kijken naar mijn NAT want die staat dus blijkbaar niet open en dat probeerde ik dus al een paar dagen te fixen(zonder succes) en nu blijkt dus dat KPN dat ook onmogelijk heeft gemaakt:(. Die experia box bestaat echt alleen maar uit problemen. Ik ga dus denk ik maar even mn router inderdaad resetten en dan nog even kijken of ik via delen & toepassingen toch mijn NAT open kan krijgen en als dat niet lukt dan maar even weer de helpdesks proberen. Daarna zit er niks meer op lijkt mij... in ieder geval hartstikke bedankt voor het snelle reageren en alle hulp hiermee jammer dat KPN ook niet zo'n goeie helpservice heeft als deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

En bedankt ;). Overigens, in de nieuwe firmware (6.2.29.2) moet het beter gaan lukken dus ik zou als ik jou was even kijken of je deze al in je EB hebt staan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat is een EB??:P en hoe kan ik dat zien en waar kan ik die firmware vandaan halen als ik het niet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

je kan de MTU van je verbinding ook checken met dit progseltje:
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:51
Anoniem: 234537 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:04:
wat is een EB??:P en hoe kan ik dat zien en waar kan ik die firmware vandaan halen als ik het niet heb
EB is afkorting voor ExperiaBox
Firmware is gewoon kwestie van afwachten, deze wordt door KPN zelf op je EB gezet. (binnen nu en paar weken max.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239196

Beste Tukker,

Ben je er al uit, ik heb net een xbox360 gekocht en wilde online gaan spelen maar ik heb veel problemen. Soms doet mijn verbinding het prima maar ik heb ook vaak een MTU failed probleem.
Ik heb namelijk ook een experiabox.

Kun jij me hier mee helpen.

Groetjes
Pagina: 1