Draadloos netwerk werkt slechts half

Pagina: 1
Acties:

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:04
Ok, dit is de situatie.

Kabel internet en digitale tv via Telenet (België). De internetkabel gaat naar een switch vanwaar een UTP kabel naar de digitale tv gaat (tvgids enzo) en een UTP kabel naar een draadloze router. Tot hiertoe werkt alles. De switch en draadloze router zijn D-Link.

We hebben een vaste PC en een laptop.
De vaste PC kan zonder probleem via een draadloze usb dongle op het internet via de draadloze router.

De laptop heeft steeds problemen met op het netwerk en op het internet dus te geraken. Als ik bijvoorbeeld bij MSN kijk zegt die dat er een probleem is met keypoort. Soms krijg ik ook gewoon geen IP toegestuurd en soms krijg ik wel een IP maar dat is er zo een dat je krijgt als je geen IP hebt gekregen heb ik mij via google laten wijsmaken.

Zou het probleem bij de laptop misschien kunnen liggen aan het feit dat ik daarmee ook online ga met mijn gsm? Ik heb IE daarvoor speciaal moeten instellen, het gebeurd dus veel dat er een venster openspringt om connectie te maken via mijn gsm. De momenten dat hij perfect verbinding heeft kunnen maken is dit wel niet en begint hij direct te surfen.

Op alle twee de computers is het ontvangst van het draadloos netwerk perfect of zeer goed.

Ik heb de instellingen van alle twee de computers online gezet, misschien is er iets mis met de instellingen? Er zijn ook geen virussen of spyware aanwezig.

vaste pc, geen probleem
laptop, wel problemen

Iemand die kan helpen of tips heeft die ik kan proberen?

Mvg, Jeroen