Receiver bromt in tunerstand

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12
Hallo allemaal!

Sinds enkele dagen is mijn receiver kapot (althans, denk ik ;)). Het gaat om een Sony STR-DE475. Het apparaat doet het al jaren prima en volledig naar mijn zin. Echter, sinds een tijdje (dag of tien), komt er uit de radio een enorm harde brom. Ik heb de kabels en de aansluiting gecontroleerd, hier kan het niet aan liggen. Ik heb proberen af te stemmen op verschillende frequenties, ook dat heeft geen zin.

Wel hoor ik heel zachtjes door deze brom heen het geluid van de radio. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb de laatste tijd niets veranderd aan de opstelling/aansluitingen. Zou de tuner kapot zijn? En is dit eventueel zelf te vervangen?

Veel vragen en ik hoop op veel antwoorden ;)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59

DJ Vincento

1422055

k vrees dat de tuner kapot is. Het kan geen kwaad om de receiver open te maken en de boel eens schoon te maken. Als het niet helpt kun je beter een losse tuner gebruiken.

Verwijderd

het kan zijn dat als je je tuner op de kabel aangesloten hebt, en de versterker op een stopcontact met rand-aarde dat je een aardlus hebt. probeer eens of je tuner ook bromt zonder kabelantenne aansluiting.

mocht je de kabelantene gebruiken dan zou het ook kunnen dat er sluiting tussen de binnenkabel en de butenkabel is. voor radio ontvangst hoef je eigenlijk alleen de binnenkabel te gebruiken.

maar dat merk je snel genoeg als je hem lostrekt van je tuner en de brom misschien weg is.
Succes !

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12
De tuner en versterker zitten in 1 apparaat en deze heeft een steker zonder randaarde. Dus daar ligt het niet aan. De kabel heb ik met een andere tuner getest, dat geeft een prima geluid.

Vanmiddag schoonmaken dus maar...