Toon posts:

Nieuwe toshiba-laptop in 1 uur leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken terug een nieuwe Toshiba Sattelite a200-1H2 gekocht.

-------------------------------------------------
Intel® Core™2 Duo Processor T5450 Intel® Wireless WiFi™ Link 4965AGN network connection and Intel® PM965 Express chipset
clock speed : 1.66 GHz
front side bus : 667 MHz
2nd level cache : 2 MB
2,048 (1,024 + 1,024) MB geheugen
ATI Mobility™ Radeon® HD2600 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 256 MB dedicated VRAM (up to 1.023 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
HD capaciteit : 200 GB S.M.A.R.T.
15.4 " Toshiba TruBrite® WXGA TFT display
Bluetooth™
Wi-Fi™
Wireless LAN (802.11a/b/g/Draft-N)
lithium-ion 6 cell accu
-------------------------------------------------

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=133269&toshibaShop=false

Een behoorlijk heavyduty laptop. Ik weet ook dat ie behoorlijk wat stroom nodig heeft. Maar op Power Safe modus: beelschermhelderheid op zn laagst, processor op 40% ed. trekt ie de accu nog steeds in 1 uur leeg.

Ik begin met nu af te vragen of dat eingelijk nog wel logisch is, ofdat ik een slechte accu heb getroffen. (Ik heb hem al een paar keer helemaal leeg laten lopen en daarna opgeladen.)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:21
Nou, Heavy-Duty.. Dat valt nu ook wel weer mee. Ik ken laptops met veel zwaarde specificaties (Compal FL90) bijvoorbeeld die op een 9 cells 3 uur meegaan. In verhouding gaat jouw accu dus veel te kort mee, zou ik zeggen.

[ Voor 78% gewijzigd door Steephh op 26-09-2007 17:49 ]

_@/'

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:59
hoelang had je dan willen doen met de accu ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Misschien al aan gedacht dat je accu misschien pas na een paar keer goed opladen volledig funtioneerd ? ( net als bij mobieltjes...weet niet of dat bij laptop ook nog zo is )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
En anders zo'n calibreer gebeuren. (zit vaak in het bios ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ie zo snel leeg is heb ik hem al een flink aantal keer opgeladen. Steeds helemaal leeg laten worden. De eerste keer bij installeren van Vista niet, toen was de batterij halfvol en toen moest ie aanblijven. Daarna wel elke keer.

Ik had verwacht dat ie toch op zn minst 2,3 uur mee zou gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 18:36 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wordt misschien potje Fine-Tunen...anders ff terug naar de winkel of mailtje sturen naar fabrikant of het wel normaal is. Geloof dat beetje laptop toch wel 2 tot 3 uur volhoudt, zeker als je alles op de milieu-stand hebt staan.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk je videokaart die alles opslurpt, zet grafische dingen is uit zoals Aero.

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01 12:43
Lithium-ion accu's trouwens nooit helemaal leeg laten lopen, dit verkort de levensduur van de accu.

Verwijderd

Topicstarter
@Tim2005: Aero is al uit, dacht zo bespaar ik alvast wat.

@Tha-guido: Is dat zo? Waarom is het dan algemeen bekend (iedereen roept het) dat accus eerst helemaal leeg moeten? Laatste keer dat ie leeg ging, ging ie pas uit bij 6% batterij en eerder was dat nog 14%.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 18:52 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
NiMh batterijen moeten leeg en weer vol, Li-Ion kun je beter vol laten zijn, maar wel gebruiken iirc... Ik zoek daar nog even een bron voor.

I see red pixels.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-01 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

Op wat voor stand staat je powermanagement, zie je in cpu-z ook je fsb veranderen enz.

Denk dat je gewoon een verkeerd power-profiel gebruikt en daardoor onnodig je accu leegtrekt

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01 13:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:50:
@Tim2005: Aero is al uit, dacht zo bespaar ik alvast wat.

@Tha-guido: Is dat zo? Waarom is het dan algemeen bekend (iedereen roept het) dat accus eerst helemaal leeg moeten?
Dat is nog iets van vroeger, uit de tijd van NiCd en (in mindere mate) NiMH accu's. Die hadden effectief last van geheugen-effect en moeten liefst compleet ontladen worden vooraleer ze te herladen. Li-Ion en li-polymeer accu's blijven best zo vol mogelijk. Dus als er een stopcontact in de buurt is steeds de adapter in laten zitten :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38
hier meer over Li-Ion batterijen opladen:
http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm

I see red pixels.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-01 08:46

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

The Bad Seed schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:55:
[...]

Dat is nog iets van vroeger, uit de tijd van NiCd en (in mindere mate) NiMH accu's. Die hadden effectief last van geheugen-effect en moeten liefst compleet ontladen worden vooraleer ze te herladen. Li-Ion en li-polymeer accu's blijven best zo vol mogelijk. Dus als er een stopcontact in de buurt is steeds de adapter in laten zitten :)
dat is zeker ook niet waar, een Li-ion blijft het beste tussen 30 en 85 % procent. Dus constant laden is echt heel slecht. Niet alleen verschillende bronnen, maar ook de onderhoudshandleidingen van de Thinkpads geven dat aan. Het liefste de accu ontkopplelen bij gebruik van Ac waarbij de accu tussen de 20 en 85 % is, wordt aangegeven in mijn pdf om de accu goed te onderhouden. Eens in de zoveel tijd een reset door hem helemaal vol en helemaal te ontladen.

Maar om antwoord te geven op de TS zijn vraag: kan aan de korte kant zijn jah, want de specs zijn niet echt slurpende onderdelen. Met 6 cell houd ik het 2.5 uur uit, met 9 cell dik 3 uur (alleen gebruik van word, spellen kom ik ook aan uurtje)

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe accus, nieuwe benadering. Thanks voor de link.

Wat betreft het power-profiel: de power safe modus zou uit zichzelf al een stuk zuiniger moeten zijn. Nu heb ik zelf de beeldschermhelderheid nog verder dichtgedraaid naar 30% en de processor op max. 45 % load gezet. Het maakt niet echt een verschil met de default instellingen: helderheid 60% en cpu load 50%.

Verwijderd

Topicstarter
Power safe plan > Customised:

IEEE 1394 Host controller power management
on batt: disable
plugged in: enable

SD Host Controller power management:
on batt: disable
plugged in: enable

Windows Hybrid hard Disk Power savinds mode
on batt: enabled
plugged in: enabled

Turn of hard disk after
on batt: 10 mins
plugged in: 20 mins

Wireless adapter settings
power saving mode
on batt: maximun power savings
plugged in: maximun performance

USB selective suspend setting:

Link State power management
on batt: maximun power savings
plugged in: maximun power savings

Minimum processor state
on batt: 5%
plugged in: 5 %

maximum processor state:
on batt: 40%
plugged in: 40%

Search and indexing
power savings mode
on batt: power saver
plugged in: high performance

Display brightness
on batt: 20%
plugged in: 100%

ATI PowerPlay Settings
on batt: maximum battery life
plugged in: maximum performance

Windows Hybrid hard disk power savings mode

(Vooral die laatste :? )

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01 13:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Seesar schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:21:
[...]

dat is zeker ook niet waar, een Li-ion blijft het beste tussen 30 en 85 % procent. Dus constant laden is echt heel slecht. Niet alleen verschillende bronnen, maar ook de onderhoudshandleidingen van de Thinkpads geven dat aan. Het liefste de accu ontkopplelen bij gebruik van Ac waarbij de accu tussen de 20 en 85 % is, wordt aangegeven in mijn pdf om de accu goed te onderhouden. Eens in de zoveel tijd een reset door hem helemaal vol en helemaal te ontladen.
Als je de accu helemaal niet gebruikt (loskoppelt en ergens op een koude plaats opslaat) is het inderdaad het beste om die niet helemaal volgeladen(liever op 40%) te hebben.
Laat je de accu evenwel zitten in de laptop, wat de meeste mensen doen, dan kan je beter je laptop constant aan de AC laten hangen en de batterij vol houden dan telkens de accu te laden en ontladen om in de 30-85% range te blijven, want een Li-Ion accu kan maar een paar honderd cycles van ontladen en opladen aan. De "reset" waar je het over hebt is dient overigens niet om de batterij te resetten, maar om het accu-metertje in je laptop dat zegt hoe vol de accu geladen is opnieuw te calibreren :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Dat is weer een heel andere insteek. Bedankt!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56

Pubbert

random gestoord

Topicstarter, ik heb ook een A200 (1G4) met bijna dezelfde specs dus, ik doe zo'n 2 uur en een kwartier met de laptop in powersaving (met wireless aan, en Aero ook)

Ik heb een 6 cells accu. Bij de duitse shop mindfactory is een 9 cells accu te koop (steekt wel iets onder je laptop uit)

Wat ik trouwens wel raar vind, ik zie alleen het percentage van de het accuverloop, dus niet hoeveel minuten nog.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Installeren van Notebook Hardware Controll doet de tijd tonen en kan de notebook nog iets zuiniger om laten gaan met energie.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Thund3r schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:03:
Topicstarter, ik heb ook een A200 (1G4) met bijna dezelfde specs dus, ik doe zo'n 2 uur en een kwartier met de laptop in powersaving (met wireless aan, en Aero ook)
Zo hoort het gewoon en de accu (of de laptop) van de TS heeft volgens mij gewoon een defect en moet terug.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik heb een behoorlijk zwaardere Dell (T7200, 7200rpm hdd, GF7900, 17'' scherm) en die trekt makkelijk 3 uur op 9 Cell batterij... Als ik ga powersaven zelfs 4 uur..
Dus m.i zou jou laptop makkelijk 2-3 uur op een 6 Cell moeten lopen... Als dit werkelijk al vanaf aankoop is, zal ik teruggaan naar de winkel, of een mail naar Toshiba doen (die hebben goede customer service)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
pffft veels te kort inderdaad. Zelfs al zou er iets mis zijn dat je constant 100% cpu trekt / harddisk ratelt / je videokaart op volle toeren draait... probeer een calibratie en anders omruilen.

Verwijderd

Topicstarter
De Toshiba customer service geeft aan dat het normaal is.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-01 16:11
Heb een nieuwe a200-236 (core2duo op 2,1 Ghz)
Mijn accu gaat ook maar 1 tot 1,5 uur mee. Valt erg tegen.
(Mijn oude acer centrino deed het 4,5 uur!)
Zit niks anders op dan een extra (9c) batterij erbij te kopen denk ik :|

Verwijderd

Mijn laptop is qua preformance iets sneller dan die van jou en ik houdt het met mijn 9 cell's accu ongeveer 5 uur vol (thinkpad t60). Toch raar dat je dan met een 6 cells accu het nog geen uur volhoudt. Ik vindt de reactie van de costumer support dan ook wat discutabel.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klokt je processor wel goed terug in power saver modus? Kun je misschien even testen met RMclock?

Ik heb hier een T7250 (2GHz) die zo'n 2 uur mee gaat op de accu. (in power saver). Misschien is die HD2600 wel een slurper. Kun je in CCC nog wat dingen instellen?

[ Voor 46% gewijzigd door Noork op 02-05-2008 16:38 ]

Verwijderd

slechte kwaliteit accu misschien ?Ik heb een Asus met redelijk vergelijkbare specs de 1.30 tor 2.00 uur gaat op een accu.

Ik zag op een andere site een HD laptop met vergelijbare specs,die ook maar 1 uur doet op een accu,misschien toch mindere kwaliteit,capaciteit accu?
Pagina: 1