Toon posts:

nog steeds problemen met MSI xt1950 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels een nieuwe voeding in mijn pc laten zetten van Antec. De 500 watt Neo HE. deze bied 17 ampere op de 12v lijn. Echter nog steeds blijft mijn XT1950 Pro kaart hangen en geeft deze no signal input e.d. Kan ik dit probleem verhelpen door Windows te reinstallen? of ligt het aan wat anders?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe kan je windows reinstallen als je geen beeld hebt?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
sorry, zodra de videokaart een tijdje wat moet doen, dus bijvoorbeeld tijdens het spelen van een spel, dan stopt deze er mee en krijg ik pas zwart scherm. bij normaal windows gebruik niet...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 16:30 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Misschien handig om even te vertellen wat precies het probleem is en wat je al hebt getest/geprobeerd.

Anders blijft je topic niet lang open denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd: Nieuwe drivers van de msi site voor de videokaart.
en dus een nieuwe voeding gekocht voor de kaart.

Getest: Fifa 08, blijft na enkele minuten ingame hangen. Niet in de menu's.
Half Life 2: Blijft een tijdje goed werken. Daarna blijft deze hangen.
NFS Carbon: Werkt tijdens de races goed, in de free roam mode blijft ie hangen.

Gebelt met het bedrijf waar de voeding weg komt, Deze geeft aan dat de voeding uiterst geschikt is voor de videokaart. Wat volgens mij wel klopt want deze ondersteunt ook kaarten met SLI.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 16:35 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

^^ idd wat hier boven staat en ja....en zet dat wat je zelf al gedaan hebt in de TS, zodat wij dit niet hoeven te noemen.

...je zult de gebruikelijke paden moeten bewandelen: eventviewer, andere vika erin, etc

genoeg te vinden iig op GOT. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door NRGetic op 26-09-2007 16:36 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Klinkt meer als een defecte videokaart. heb je de kaart al eens in een andere pc getest? Waarom de voeding vervangen?

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 16:12
Misschien te weinig koeling op de kaart?

Heb zo goed als hetzelfde probleem met mijn 8800GTS, zit nu ook in een andere PC om mee te testen.
Lijkt tot nu toe wel stabiel dus gok zelf op hitte problemen.

Wat voor indeling kast heb je?

Als je BTX hebt ofzo dan hangt je videokaart helemaal bovenin en blijft de hete lucht daar hangen misschien.

Verklaard waarom het eventjes duurt.

Richard

Verwijderd

Topicstarter
de voeding had ik vervangen omdat ik hiervoor een 300 watt Fortron voeding had die het niet trok. De koeler van de kaart blaast trouwens naar de onderkant van de kast (ATX) heb nu wel de zijwand van de kast open, kan nu wat langer fifa spelen, maar hij blijft hangen. De kaart nog niet in een andere kast getest.

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd om met Atitools de fan control te veranderen. Dit gedaan. Toen de 3d view aangehad. Ook dan knalt ie na een tijdje eruit. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Defecte kaart.
Oververhitting door defect.

Probeer de kaart in een andere pc. Test een andere kaart in je huidige pc.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
dit lijkt op een vrm probleem wat ooit besproken werd in de grote x1950 pro crash topics.
Ik heb het ook gehad. Dan sprong na een tijd mijn monitor op standby en dit komt omdat de vrms (of iig 1 v/d 2 ) zichzelf uitschakelen omdat ze te warm worden. Dit probleem was bij mij tijdelijk op te lossen door ze beter te koelen, maar na een paar dagen begon het weer, zelfs met die betere koeling. Toen ben ik overgestapt naar de Sapphire x1950pro omdat ik wist dat Sapphire er iets aan had gedaan, en van de andere merken weet ik dat niet.
Pagina: 1