Hoe achterhaal ik mijn provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 25.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:29
Zoals de naam al zegt is er een mogelijkheid om achter je provider te komen.
Ik ben werkzaam in een groot bedrijf en wil het weten van die verbinding

Edit: Mogelijk via een site ofzo net als dat je je snelheid meet

[ Voor 18% gewijzigd door sjors86 op 26-09-2007 15:59 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 14:36
Welke provider heb ik?
“Hoe kan ik op mijn pc zien welke Internet Service Provider ik gebruik?”

Eerst moet je kijken welk ip-adres je gebruikt tijdens het surfen op internet. Je kunt controleren op een site als deze . Daarna bekijk je van wie dit ip-adres is. In jouw geval zal dat van een Internet Serivice Provider zijn. Typ op deze site je ip-adres in, druk op Search en kijk onder het kopje role:.
http://www.planet.nl/plan...ontentid=721790/sc=e606ad

• sjors86
Bedankt voor deze snelle reactie, hij was nog eerder geplaatst dan mijn eigen edit :D

Maar dan lijkt het dat wij geen provider hebben, wellicht zitten ziekenhuisen op een heel anders soort net.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02

remy007

Broodje Bakpao Helmond

sjors86 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:09:
Bedankt voor deze snelle reactie, hij was nog eerder geplaatst dan mijn eigen edit :D

Maar dan lijkt het dat wij geen provider hebben, wellicht zitten ziekenhuisen op een heel anders soort net.
Zelfde hier... zie hem ook niet ;) (GGz Eindhoven)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Anoniem: 178962

Grote kans dat je gewoon een KPN huurlijn hebt zoals heel veel grote bedrijven.

Die site gaat over consumenten providers, maar bij RIPE moet je toch iets te zien krijgen, het IP adres moet van iemand zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 26-09-2007 16:12 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 15:53

Arethusa

Niet die server

Kun je bij een collega van administratie niet opvragen aan wie het abonnementsgeld wat betreft het internet betaald word?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien raar.. maar gewoon systeembeheer bellen :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• sjors86
Ziekenhuizen hebben zoveel administratie en administratiefe afdelingen dat ik nooit geloof dat het elke maand met de hand gebeurt en dat de doorsnee administratief medewerker het weet.

Edit: dat is wel mogelijk maar ik wou weten of het ook mogelijk was zelf te vinden en normaal blijkt dat dus wel maar niet voor gezondsheids instellingen :D

[ Voor 34% gewijzigd door sjors86 op 26-09-2007 16:32 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
sjors86 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:09:

Ziekenhuizen worden meestal aangesloten direct op glasvezel verbindingen, zeker de grotere. Ze gebruiken/krijgen de bandbreedte van Surfnet. Een tent die wij met zijn allen betalen en internet verbindingen en diensten levert aan 'educatieve instellingen' zoals ziekenhuizen, hogescholen en universiteiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 178962

Het IP adres wat je krijgt moet je gewoon in kunnen voeren in de RIPE database.

Dat is nu eenmaal de manier waarop het internet werkt, als jij een verzoek doet aan een andere server weet die server jouw IP adres (anders kunnen de gegevens immers niet terug gestuurd worden) en dus krijg je op zo'n website je IP adres te zien.

Als je dat IP adres invoert bij RIPE hoor je gewoon te zien van wie dat IP adres is, je moet op internet je IP adres kopen wil je er gebruik van mogen maken. Je moet dus een resultaat krijgen in de RIPE database waarin staat wie jouw IP gekocht heeft en dus wie jouw provider is (of de provider van je provider, of de provider van de provider van de provider).

Dus wat krijg je te zien bij RIPE?

• sjors86
Als ik via de link ergens bovenin naar planet ga zeggen ze me daar te kijken bij ripe onder het kopje ROLE:.

Nu is dat kopje nergens te vinden wel vind ik een vermelding van surfnet dus dat zal het dan wel zijn.

Anoniem: 3431

bjck geeft je 't goede antwoord :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20

PSN: djmurcielago

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Quoted for Truth.

SURFnet is in Nederland dè instantie als het aan komt op internetverbindingen voor educatieve en andere non-commerciële instellingen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
kalizec schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:59:
[...]

Quoted for Truth.

SURFnet is in Nederland dè instantie als het aan komt op internetverbindingen voor educatieve en andere non-commerciële instellingen.
Dat is niet helemaal waar, niet elke 'non-commerciële' instelling. Het gaat bij mijn weten specifiek alleen om educatieve en research instellingen. Tegenwoordig zijn ziekenhuizen net commerciële instellingen geworden, maar hebben wel een research en educatie functie. Maar ook instellingen zoals het KNMI bijvoorbeeld valt er onder bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Soms is het een nogal grijs gebied welke instellingen mogen worden aangesloten. Zo zijn er ook RTV/omroepen op aangesloten en bibliotheken.
De hele lijst staat wel op http://www.surfnet.nl/organisatie/instellingen.php

Overigens heeft het bedrijf/instelling van de ts natuurlijk altijd een service provider aangezien/zodra hij op internet zit. IP achterhalen en bekijken op RIPE is het enige goede antwoord lijkt me.

I'm not as think as you stoned I am

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

WooK schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:58:
Soms is het een nogal grijs gebied welke instellingen mogen worden aangesloten. Zo zijn er ook RTV/omroepen op aangesloten en bibliotheken.
De hele lijst staat wel op http://www.surfnet.nl/organisatie/instellingen.php

Overigens heeft het bedrijf/instelling van de ts natuurlijk altijd een service provider aangezien/zodra hij op internet zit. IP achterhalen en bekijken op RIPE is het enige goede antwoord lijkt me.
Op zich kan een ziekenhuis natuurlijk ook eigen ipadressen hebben geregistreerd bij Ripe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1