Toon posts:

[XP Home] afwijkend / onvolledige beeldscherm opbouw in IE6*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag over de beeldschermopbouw in Windows Explorer 6.0.2 (met SP2, 128 bits -versleutelingssterkte-, draaiend onder Windows XP Home edition).

Momenteel krijg ik (op een andere desktop, Packard Bell config, P4, 3 jaar oud, met klein flat screen) van de meeste sites in Explorer geen correcte beeldschermopbouw, d.w.z. onjuiste lettertypes (veelal Times New Roman of Courier) in plaats van de normale fonts (zoals Arial die gebruikt zijn in de sites). Ook zijn soms complete teksten niet leesbaar evenals links en plaatjes: denk aan internetbankieren waarbij wel na enig zoeken met de cursor de link gevonden kan worden en aangeklikt kan worden, maar die is dan niet zichtbaar op het scherm. Het ziet er dus allemaal niet fijn uit en werkt wat onhandig.

Heb inmiddels antispyware als AdAware, Spybot en RegClean enz. al laten screenen en opruimen, heb al SP2 opnieuw geinstalleerd, heb alle instellingen in de browser nagelopen met een pc die wel correct functioneert (en alles identiek ingesteld: vrijwel standaard), cookies worden geaccepteerd enz. Kortom: zo op het eerste oog niets bijzonders te melden dus. Toch krijg ik de meeste sites niet correct in beeld. Bijv. de Microsoft site geeft veelal wel correct beeld, maar sommige teksten verschijnen dan ineens in een afwijkend (courier) lettertype.

Wat kan hier aan de hand zijn en vooral: hoe los ik het op. Overigens heb ik geen officiele installatie cd van Windows: niet meegeleverd destijds door de leverancier (pre-installed dus).

Wie kan helpen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:54:
Een vraag over de beeldschermopbouw in Windows Explorer 6.0.2 (met SP2, 128 bits onder Windows XP Home edition).
offtopic:
128 bits? :? volgens mij bedoel je 128 bits versleutelingssterkte in je IE.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Misschien updaten naar IE7, of Opera of Firefox eens proberen?
Het klinkt heel erg raar, dus anders dan een dergelijke workaround zou ik niks weten.

Verwijderd

Topicstarter
idd. _/-\o_ Dank voor de correctie.

Verwijderd

Topicstarter
en juist die versie 7 wil ik niet vanwege inlogproblemen bij beveiligde sites zoals van mijn werk. Helaas.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 04:46
weet niet meer precies hoe, maar heb ooit hetzelfde probleem gefixed in toegankelijkheid>(hoog contrast?) oid... Succes ermee!

ps. was idd alsof er delen van de stylesheet niet gebruikt werden zoals lettertype, kleur en achtergrond afbeeldingen

edit: dat is dus een windows instelling, staat ergens in accessoires in start

[ Voor 46% gewijzigd door Grote Schurk op 26-09-2007 16:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De verplichte titelfix maar weer eens toegepast zodat het OS ook erin vermeldt wordt conform de Windows Clients - Policy ..

In de meeste gevallen zijn te aggressieve scriptblockers / virusscanners / bannerblockers hiervoor de oorzaak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dank Frits en alt-92 (voor de tip en correctie). 'k ga weer eens verder snuffelen in de instellingen.
Pagina: 1