Outlook Connector werkt niet meer na update

Pagina: 1
Acties:
  • 2.958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Specs:
XP Pro SP2 (up-to-date)
Outlook 2003. (Studentenlicentie van Office 2003) Ook deze bevat de laatste updates, zoals Office SP3.
Outlook Connector.

De situatie:
Ik gebruik verschillende mail accounts binnen Outlook. Onder andere GMail, Hetnet, een oude Hotmail en een recentere Livemail. (wel gratis, dus alleen de mail-functies, niet de Calendar of Contacts functies)

Gmail en Hetnet werken gewoon naar behoren via Pop3. De oude Hotmail account is oud genoeg om direct in Outlook te werken, en heeft ook geen problemen. Echter, voor de live.nl account heb ik Outlook Connector nodig. Dit gebruik ik al een tijdje naar tevredenheid, alleen kreeg ik vanmorgen de melding dat Outlook Connector (op dat moment nog versie 1) moest worden geupdate. Er kwam een popupje dat toestemming vroeg om automatisch te updaten, en het update proces startte. De nieuwe versie, met versienummer 12.0.4518.1063, is succesvol geïnstalleerd. Echter, nu krijgt Outlook geen contact meer met de server die mijn live.nl account verzorgt. Zowel het verzenden als ontvangen werkt niet meer. (Dit heb ik allebei getest)

Het logfile spreekt zichzelf tegen.
Outlook Connector Version 12.0.4518.1063

Account: Mijn mailadres

Signed in successfully at 26-9-2007 14:52:27 Opmerking: De knop die in de werkbalk staat zegt anders "Could not sign in"/"kan zich niet aanmelden"

Mail: Last successfully refreshed at 14:52.
Calendar:
Contacts:

Errors :

Time: 26-9-2007 14:52:27
Error in Mail
Network operation failed

Time: 26-9-2007 14:52:28
Error in Mail
Network operation failed
Zelf gevonden:
Deze reactie uit de meuktracker bij Outlook Connector. Er staat alleen geen oplossing bij.
Dit was alles wat ik kon vinden, zowel in het nederlands als in het engels.

Zelf geprobeerd:
Ik heb Outlook Connector handmatig van de site van Microsoft gedownload en geïnstalleerd. Dat is dezelfde versie die automatisch ook werd gedownload. Op de site wordt deze aangegeven met versie 4, als je bij "about Outlook Connector" kijkt is het versie 12.0.4518.1063. Ik heb zowel de engelse als de nederlandse versie geprobeerd.

Het probleem:
Met de laatste versie van Outlook Connector werkt mijn live.nl mailaccount niet meer. Weet iemand hier een oplossing voor?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Anoniem: 88711

Zelf heb ik ook problemen gehad met de update.
Na verwijdering en herinstallatie( van de tool) en opnieuw opstarten werkte het geheel weer naar behoren.

Xpsp2 office 2007.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
In mijn zoektocht naar de oplossing zag ik dat Outlook Connector 3 keer was geïnstalleerd. (Hij stond in "software" uit het configuratiescherm, 3 keer in de lijst)

Ook vond ik nog ergens in een backup van mijn bestanden de setup van de eerste versie van Outlook connector.

Toen heb ik Outlook Connector volledig verwijderd, en de eerste versie weer geïnstalleerd. Weer kreeg ik de melding dat ik moest updaten. Nu koos ik echter ervoor om dit niet te doen. Toen kreeg ik de melding dat ik _moest_ updaten, omdat Outlook Connector anders geen mail meer kon ophalen. Offline werkt de software wel nog, volgens diezelfde melding. (deze melding heb ik vanmorgen dus niet gezien, omdat ik er voor koos om te updaten)

Toen heb ik de oude versie dus eerst verwijderd, via het configuratiescherm. Hierna heb ik de nieuwste versie geïnstalleerd. Nu weet ik zeker dat alleen de laatste versie nog is geïnstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Download eens direct de laatste versie, nadat je alles eraf hebt gegooid?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Dat heb ik dus ook al gedaan :), maar het werkt nog steeds niet.

[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-09-2007 22:43 ]

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Hier hetzelfde probleem.
Sinds vandaag een melding dat ik moet updaten, dat doe ik netjes en vervolgens zegt hij nog steeds dat ik moet updaten.

Mail ophalen wil nu dus niet...beetje balen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Die melding dat hij nog steeds moet updaten heb ik dan niet. Kijk eens bij Software of outlook connector vaker is geïnstalleerd? (dus dat de oude versie er ook nog op staat)

Volgens mij blokkeren ze namelijk gewoon de oudere versie (zoiets zei die popup ook). Zou het probleem dan zijn dat ze ook de nieuwere blokkeren, of dat het oude versienummer wordt verstuurd of iets dergelijks?

Ik zal eens kijken met behulp van een Virtuele Machine of het ook mis gaat op schone installaties van Outlook en Outlook Connector. :)

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-09-2007 17:26 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Ok, ik heb met behulp van VMware een nieuwe installatie gemaakt.

Deze bevat ook XP Pro SP2, en deze is up-to-date. (een standaard image dat ik up-to-date houd, vandaar) Verder was deze VM nog helemaal leeg.

Ik heb er Outlook 2003 in geïnstalleerd, en Office SP3 werd bij het updaten van Windows mee geïnstalleerd.

Daarna de nieuwste Outlook Connector geïnstalleerd, en het probleem blijft bestaan. Wel is het logbestand nu ietsje veranderd:
Outlook Connector versie 12.0.4518.1063

Account: mijn mailadres

Aangemeld om 27-9-2007 19:42:17

E-mail: Fout om 19:42.
Agenda: Fout om 19:42.
Contactpersonen: Laatst vernieuwd om 19:42.

Fouten:

Tijd: 27-9-2007 19:42:17
Fout in E-mail
Netwerkbewerking is mislukt

Tijd: 27-9-2007 19:42:18
Fout in E-mail
Outlook Connector is alleen beschikbaar voor abonnees.

Tijd: 27-9-2007 19:42:18
Fout in Agenda

Tijd: 27-9-2007 19:42:20
Fout in E-mail

Tijd: 27-9-2007 19:42:21
Fout in E-mail
Imho wordt het dus aan de serverkant geblokkeerd.

[edit]
Ik heb dit nog gevonden in de microsoft KB, maar ook dit hielp niet.
SYMPTOMS
The Microsoft Office Outlook Connector does not appear to connect, and it does not synchronize your e-mail account in Microsoft Outlook.

Back to the top
CAUSE
This problem occurs because of the zipping requests that are sent to the server by the Outlook Connector. Zipping requests are when e-mail messages with zipped attachments are scanned for viruses.

Back to the top
WORKAROUND
Warning If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.

To work around this problem, disable zipping requests. To do this, follow these steps:

Follow these steps, and then quit Registry Editor:
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_CURRENT_USER\Software\ Microsoft\ Microsoft Office Outlook Connector
3. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD value.
4. Type ZipRequestDisabled, and then press ENTER.
5. On the Edit menu, click Modify.
6. Type 1, and then click OK.

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-09-2007 20:41 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Weliswaar mijn 3e post achter elkaar, maar toch verdient dit topic nog even een update.

Het werkt weer. :)

Ik ben gister niet eens thuis geweest; ik heb niks meer veranderd. Het lag dus inderdaad aan de serverkant.

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Hier helaas niet, heb Outlook Connector verwijderd maar en opnieuw geinstalleerd.
Helaas vraagt deze nog steeds om een update, die ik ook installeer, maar vervolgens blijft hij hierom vragen.

Ergens klopt er iets niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236428

Hier hetzelfde probleem. Gebruik mn hotmail nooit, maar dacht kom das veel handiger. Mn (zowat) bejaarde hotmailadres haalt ie zonder problemen binnen. Maar de gratis Live mail die ik sinds februari heb gebeurd niks mee. Terwijl ik die nu juist wel ben gaan gebruiken.............. Wat hier boven staat heb ik al geprobeerd, maar niks lukt. Nu had ik nog ergens een hotmail van net voordat Live opkwam, dus die is geprobeerd en ook die haalt ie niet binnen. Is dit soms het verhaal dat alleen de oude hotmailadressen dat doen en de rest niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Ja. Alleen de echt oude hotmailadressen kun je zonder trucjes direct importeren in Outlook of Outlook Express.

Voor de recentere Hotmail en alle Live accounts geldt dat je Outlook Connector zult moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm ja maar ik heb outlook connector en de nieuwe live krijg ik er niet in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Bij mij werkte de nieuwste versie ook pas na een paar dagen, dus misschien moet je een paar dagen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 16:55

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ik heb geen problemen hiero. Alles werkt perfect. Kheb wel EN enterprise editie

ik gebruik geen live accounts alleen hotmail

[ Voor 24% gewijzigd door crzyhiphopazn op 15-10-2007 22:15 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hij staat er nu een paar dagen nieuw op. Dus heb nog is geprobeerd de live.nl erop te zetten en dan krijg ik bij server status dit bericht:

Outlook Connector Version 12.0.4518.1063

Account: m'n email

Signed in successfully at 16-10-2007 11:05:40

Mail:
Calendar:
Contacts:

Errors :

Time: 16-10-2007 11:05:43
Error in Calendar
Information is missing from your Microsoft Passport Network profile. In Calendar, click Options, and then update your personal profile.

Alles blijft maar op connecting staan, terwijl mn oude hotmail binnen een paar seconden is binnen gehaald. Ik heb wel de engelse versie van Outlook 2007, maar dat moet niet uitmaken toch.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236428 op 16-10-2007 11:26 ]

Pagina: 1