Toon posts:

levensduur CD-R's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

weet iemand hier iets te melden over de gegarandeerde levensduur van bepaalde merken CD-R schijfjes. De fabrikanten zelf hebben hier vrij weinig over te melden kwa concrete aantallen jaren. Misschien omdat ze het zelf ook niet weten?? ik heb net een cd fikker aangeschaft maar kan ik rekenen op 20+ jaar levensduur als je ze gewoon in de kast in doosje bewaart ??

LeMoN66

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
als je a-merk cd-roms neemt (dus niet die van 1,40 in de aanbieding), en ze in het donker bij kamertemperatuur bewaard kan je ze zeker 20 jaar bewaren.

de vraag is alleen of tegen die tijd er nog cd-rom spelers bestaan en zo niet of je eigen cd-rom speler het nog doet en compatibel is met de computers tegen die tijd.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Gewoon deze pc bewaren, net als je je c64 of platenspeler hebt bewaard.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Tegen die tijd zet je een paar duizend van die CD's op een vierkante millimeter van een of ander optisch medium :)

• aatos
tag_speedy ik weet natuurlijk niet wat voor computer lemon66 heeft maar dattie 20 jaar meegaat lijkt me voor sommige onderdelen niet gegarandeerd, bijv proc en harddisk.

je zou er nu een kunnen kopen en die niet gebruiken en opslaan.

• Speedy
Heeft een Pentium een beperkte levensduur dan? Dacht dat ie het wel deed (op normale slijtage na, maar je gebruikt em toch niet meer elke dag).

Flickr | Lego collectie

• aatos
de meeste processors hebben inderdaad een beperkte levensduur, en afhankelijk van of en hoever je hem overklokt wordt het nog korter.

meestal worden processors na en jaar of 5 echt afgeschreven, dus zo'n probleem is die levensduur niet, maar bij 20 jaar elke dag gebruik (of altijd aan) zou ik er niet op rekenen dat ie dan nog werkt. laat staan de harddisk (tenzij hij altijd aanstaat, voor een harddisk is dat juist beter)

• Speedy
Ik ga voor een deel mee in je verhaal, alles heeft een beperkte levensduur, maar als ik zie hoeveel XT tjes het nog doen.
Maar we dwalen af :).

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1