Computer doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:44
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn moederbord, geheugen en processor vervangen, maar het setje lijkt op géén enkele manier te werken. Als ik de stroom aan zet, begint de koeler van de CPU nog niet eens te draaien.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb alle harde schijven ontkoppeld, grafische kaart onkoppeld, eigenlijk alles wat mogelijk is.

Momenteel is alleen de CPU aangesloten.

Wat kan ik doen?
Ik denk zelf dat er ergens kortsluiting plaats vind (aangezien de CPU koeler niet eens draait), maar ik heb géén idee waar. Ik heb zowel google als tweakers even gezocht, maar gezien er enige haast bij is, is mijn hoofd momenteel niet in staat om goeie search queries te bedenken (vooral gezocht op: Computer doet helemaal niets, krijg dan echter veel topics waarin hij niets MEER doet, maar mijne heeft het nooit gedaan ;) )

Wat is het setje dan?
Momenteel is enkel het moederbord, een gigabyte M55-S3, de processor, een X2 4600+ (EE) en 2GB geheugen (Corsair, valueselect) aangesloten.

Dit in combinatie met een Enermax Liberty 500W. Hiervoor had ik een Asrock939Dual-SATA2 met een 3500+ en 1GB geheugen (Corsair, valueselect).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

EDIT: Na het geheugen eruit gehaald te hebben doet het nog steeds niet, momenteel dus enkel de processor en het moederbord. Het is overigens een BOXED koeler.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 26-09-2007 14:29 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Normaliter gaat er ook een ledje branden als je de voeding aansluit. Is dit bij jou ook zo?
Heb je ook de speciale CPU voedingsstekker aangesloten?
Leg de boel eens los op de keukentafel zodat je kortsluiting door de kast kan uitsluiten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Arjan90
Welk ledje bedoel je? Bij de voeding zelf? Ik heb hier namelijk naar mijn weten geen ledje zitten.

Ik heb zonet het moederbord op mijn bureau neergelegd. Op dit moment doet hij echter nog steeds niet. Ik heb momenteel 3 kabels aangesloten, van de CPU naar de CPUFAN connector, van de voeding naar de ATX V12 en een hele lompe die uit mijn voeding komt (24 pins?).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Microkid

Microkid

Smile

Ledje zit op het mobo, geeft aan dat er spanning op staat. Het kan zijn dat het op jouw mobo niet zit, maar op bijna alle nieuwe zit het vaak wel.
Zo te lezen heb je de goede stekker. Hoe schakel je de PC in? Heb je de aan/uit schakelaar ook verbonden of maak je even contact op het mobo met een schroevendraaier? Op het mobo zit een aansluiting voor o.a. powerswitch, reset, speaker enz. Hiermee kan je ook de PC inschakelen.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/motherboards/amd/EPoX/8KDA3+/Pins.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 26-09-2007 14:55 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Arjan90
Ik heb momenteel geen enkele manier om hem op te starten. Aangezien de fan toch gewoon zou moeten draaien (kort) zodra ik stroom erop zet? Of is dit op de nieuwe moederborden niet zo? Op het Asrock bord was dit namelijk wél zo.

Ik zal nog een keer proberen met de aanknop :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Microkid schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:53:
Ledje zit op het mobo, geeft aan dat er spanning op staat. Het kan zijn dat het op jouw mobo niet zit, maar op bijna alle nieuwe zit het vaak wel.
Gigabytes hebben dit doorgaans niet.

@TS, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Daarin staat hoe je makkelijk kunt troubleshooten en het probleem dus kunt achterhalen.

• Microkid

Microkid

Smile

Sp!tF!re schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:56:
Ik heb momenteel geen enkele manier om hem op te starten. Aangezien de fan toch gewoon zou moeten draaien (kort) zodra ik stroom erop zet? Of is dit op de nieuwe moederborden niet zo? Op het Asrock bord was dit namelijk wél zo.

Ik zal nog een keer proberen met de aanknop :)
Je moet dus even de 2 pinntjes voor de power switch connecten met een schroevendraaier. Zie mijn plaatje (de 2 pinnetjes bij pw_on even kort verbinden). Jouw mobo zal dat ongetwijfeld ook hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 26-09-2007 15:01 ]

• Arjan90
Hij start! Volgens mij heb ik een fout gemaakt met de aansluitingen 8)7 Sorry jongens, voor de tijdverspilling ;) Ik ben weer eens te snel geweest...

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

bios resetten en het setupje op je bureau liggen. Als het dan niet werkt heb je een hardware defect vrees ik. Een setup kun je trouwens starten door groen en zwart van de voeding te verbinden.

succes

• Microkid

Microkid

Smile

Zygivt schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:07:
bios resetten en het setupje op je bureau liggen. Als het dan niet werkt heb je een hardware defect vrees ik. Een setup kun je trouwens starten door groen en zwart van de voeding te verbinden.

succes
Wellicht is het handig om eerst het topic eens door te lezen voordat je antwoorden geeft die al gegeven zijn? Tevens had TS de boel al werkend hoor :)

• Arjan90
Nog even voor ik het vergeet: Allemaal hartstikke bedankt voor de hulp! ;) Ik heb al regelmatig een computer in en uit elkaar gehaald, maar ik denk dat ik even te gemakzuchtig ben geweest.. Bedankt om mij hierop te wijzen! :) Ik zou zeggen: een biertje van mij :9

Pagina: 1