Toon posts:

VPN: programma's in ander netwerk laten zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met een vriend speel ik regelmatig spellen via VPN.
Waarom? Hij woont ver weg en dan kan ik met hem en zijn vrienden daar thuis meedoen als een potje over internet niet mogelijk of gewenst is.
Met spellen die het invoeren van een direct-IP ondersteunen gaat dat prima. Maar de nieuwe spellen lijken dat steeds minder te doen.

Als ik het spel op LAN laat zoeken dan vind hij geen spel. Ik heb het gevoel dat het spel alleen op mijn eigen netwerk zoekt (10.123.123.x), en niet via de VPN in de IP range van mijn vriends netwerk (10.124.124.x) gaat kijken.

Is er een manier waarop ik kan instellen dat (bepaalde) programma's via de VPN moeten gaan zoeken i.p.v./naast het subnet van mijn eigen netwerk?

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Als je de vpn dmv een bridge opzet kan een vpn gewoon dezelfde ip range hebben als het LAN. Dan zullen de spellen wel werken.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er geen broadcasts over het subnet heen worden gestuurd. Je hebt nu waarschijnlijk 2 subnets, dus moet er gerouteerd worden, broadcasts worden standaard niet gerouteerd.

Je kan dit met 2 manieren oplossen:

1. Zoals hierboven al gezegd, zorgen dat je in hetzelfde subnet terecht komt als de anderen.
2. Ik weet niet wat voor router het is, maar sommigen ondersteunen het om een zogenaamde "helper" te draaien waardoor broadcasts over het subnet heen worden getild.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.
Mijn vriend heeft een Draytek Vigor 2200E en ik maak met de standaard Windpws XP VPN client verbinding.

Ik heb wat gezocht over het leggen van een bridge, maar voor deze client heb ik nog niets nuttigs kunnen vinden. Hebben jullie nog tips of een goede site/tutorial hierover?

Zelf heb ik een Vigor 2200We router met firmware 2.5 RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 13:43

chromeeh

the Gnome

Dit werkt altijd perfect, omdat je middels een soort group werkt, waardoor het lijkt dat je in de zelfde werkgroep zit :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:59:
Bedankt voor de tips.
Mijn vriend heeft een Draytek Vigor 2200E en ik maak met de standaard Windpws XP VPN client verbinding.

Ik heb wat gezocht over het leggen van een bridge, maar voor deze client heb ik nog niets nuttigs kunnen vinden. Hebben jullie nog tips of een goede site/tutorial hierover?

Zelf heb ik een Vigor 2200We router met firmware 2.5 RC1
Als je de std VPN client gebruikt en inbelt op de vigor van je vriend, dan zit je al in hetzelfde subnet aangezien je een DHCP adres krijgt van die vigor. check ipconfig /all in een cmd box.
Wat je kan proberen is om in de VPN verbinding, de default gateway, die vigor van je vriend te laten zijn. Default staat dat aan en dat houd in dat alle netwerk verkeer over de VPN verbinding gaat en wanneer nodig aan de andere kant van de tunnel het internet op gezet wordt.

Helper adressen zijn nodig als je 2 vigors aan elkaar knoopt met de LAN-LAN verbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 28-09-2007 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat het meeste netwerk verkeer inderdaad ook al via de VPN gaat. Dat merk ik aan programma's die internet gebruiken. Die lopen dan allemaal via zijn verbinding.
Alleen de spellen willen geen gameserver zien aan de andere kant van de VPN verbinding (beide kanten op)

Ik zal eens met de voorgestelde cleints wat proberen en we zullen ook lan-to-lan eens proberen, kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Als je aan LAN2LAN begint, probeer dan dat je alle 2 in hetzelfde netwerk zit, bv 192.168.0.0/24
Uiteraard zal je dan de DHCP servers op moeten zetten zodat ze NIET de zelfde adressen uitgeven.
Pagina: 1