Toon posts:

server2003, waar zijn tabbladen: Security, Object en Publish

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe wat zelfstudie over server 2003. (ben 3 dagen bezig, waarvan 1dag zoeken achter dit probleem)

Heb onlangs het boek 'Windows Server 2003 Systeembeheer' (van duuren media) gekocht en dit volg ik nu van begin af aan.

Nu spreken ze van :
"Ga in je active directory op een user staan, rechtermuisknop, properties en klik op het tabblad SECURITY"

Maar dat heb ik heelemaal niet, ik mis de volgende tabbladen: "Security, Object en Published Certificates"

Ik vind alleen oplossingen voor "exchange sever" met het zelfde probleem, het zit 'm in het register maar waar juist vind ik niet.

Opstelling: xp-machine met crossed cable aan server2003, ik kan mij aanmelden met account.

Nu wil ik acl's gaan istellen en dat moet in dat bepaalde tabblad.

Hoe moet ik deze tabbladen tevoorschijn toveren??

alvast bedankt

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 16:58
Via view -> advanced features. :)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Ga niet teveel 'klooien' in die Advanced Features, je kan er namelijk flink wat 'schade' mee veroorzaken als je niet weet wat je doet!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:41:
Nu spreken ze van :
"Ga in je active directory op een user staan, rechtermuisknop, properties en klik op het tabblad SECURITY"
[...]

Nu wil ik acl's gaan istellen en dat moet in dat bepaalde tabblad.
Ik hoop toch echt dat je bedoelt ACLs te zetten op Active Directory objecten, en niet op resources? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Pedr0 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:21:
Ga niet teveel 'klooien' in die Advanced Features, je kan er namelijk flink wat 'schade' mee veroorzaken als je niet weet wat je doet!
Het is maar een testopstelling hoor.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:48:
[...]

Ik hoop toch echt dat je bedoelt ACLs te zetten op Active Directory objecten, en niet op resources? :)
:*)
Dus als je server2003 installeerd moet iedereen dit zo aanpassen om aan die tabbladen te komen, dit kan alleen maar op deze mannier? En jullie hebben dit allemaal zo gedaan?

En ja hoor, het is momenteel maar om te testen hoor, dus ik kan prutsen zoveel ik wil 8)

merciekes voor jullie hulp, ik laat wel weten of het me lukt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:21:
Dus als je server2003 installeert moet iedereen dit zo aanpassen om aan die tabbladen te komen, dit kan alleen maar op deze manier? En jullie hebben dit allemaal zo gedaan?
Jup :)
Bewuste instelling om te voorkomen dat klikgrage prutsbeheerders hun AD om zeep helpen ;)

Zo moet je het bewust aanzetten om er iets mee te kunnen doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
zalig, het werkt _/-\o_ (en zo simpel,...)

merciekes voor jullie hulp.

(mag slotje op)
Pagina: 1