Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
Kortom, ik zie geen spoor terug van wat je hebt geprobeerd terwijl een aantal mogelijkheden toch wel erg voor de hand liggen.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit is geen standaard query wizard. etc
Sorry dat ik niet meldde dat ik alle stappen die van te voren hoor te doen voordat ik een topic open, ook in de topicstart vermeldde
Dit leek mij een beetje onzinnig.
Ik heb gewoon dit probleem op mijn werk en ik kom er niet uit
ps. ik vraag niet om een kant en klare oplossing, een stap in de goede richting of een linkje is ook prima.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjakskus op 26-09-2007 14:17 ]
query's, nieuw, wizard niet gerelateerd recordsSjakskus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:15:
Dit is geen wel een standaard query wizard. etc
http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp
left join en dan filteren op null
Dat is het dus niet. Ten eerste is het hier geen helpdesk, ten tweede zullen mensen eerder geneigd zijn om met je mee te denken als je zelf aangeeft wat je hebt geprobeerd en ten derde vermijdt het dat mensen dingen aandragen die je al zelf bedacht en bekeken hebt.Dit leek mij een beetje onzinnig.
[ Voor 33% gewijzigd door Lustucru op 26-09-2007 14:26 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
hmmm
wat is mijn vraag dan anders als?
Grote lijst bestandnamen, url's van maken
[Outlook 2007] zoeken in een ander postvak
dit zijn de eerste 2 topics die in de lijst staan...
Ik zal de volgende standaardtekst in mijn topicstart vermelden
"Kan iemand mij op weg helpen: ik zit al uren in de helpfile en op internet te speuren, maar ik kan geen opening vinden waar ik kan beginnen"
even voor de duidelijkheid: ik heb geen zin om te bashen.
Voor dit soort discussie is er het feedbacktopic. Niet kletsen over de moderatie in het topic zelf
Standaard query?
ik heb geen "wizard niet gerelateerde records"?
in je w3school linkje vond ik het volgende
SELECT field1, field2, field3
FROM first_table
LEFT JOIN second_table
ON first_table.keyfield = second_table.foreign_keyfield
Ik wil eigenlijk alle waarden uit first_table behalve als first_table.keyfield = second_table.foreign_keyfield
als ik
SELECT field1, field2, field3
FROM first_table
LEFT JOIN second_table
ON first_table.keyfield <> second_table.foreign_keyfield
uitvoer krijg ik niet alle records uit first_table, maar alleen de records uit first_table die ook voorkomen in second_table
[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 26-09-2007 17:44 ]
SELECT onderwerpnaam, ID
FROM Tabel1
WHERE ID Not In (SELECT onderwerp FROM Tabel2 WHERE cursus = 1)
dit werkt!
[ Voor 150% gewijzigd door Witte op 26-09-2007 15:00 ]
Houdoe
ik zag je bericht al voordat je het wijzigde, maar toch bedankt voor de volledige uitwerking
maar ik heb geen idee hoe ik dit met de query wizard had moeten doen
kan dat wel Lustucru?
dat zou namelijk wel makkelijk zijn...
[ Voor 22% gewijzigd door Sjakskus op 26-09-2007 15:03 ]
Houdoe
1
2
3
4
5
| SELECT field1, field2, field3 FROM first_table LEFT JOIN second_table ON first_table.keyfield = second_table.foreign_keyfield WHERE second_table.foreign.keyfield Is Null |