Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installer voor programma dat met phidgets werkt

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:21

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb een programma geschreven (in VB 6.0) waarmee winamp bestuurt kan worden door middel van Phidgets. (hardware sensoren). Nu wil ik hier een installer voor maken, zodat het op iedere computer geinstalleerd kan worden.

De installer van de phidgets, is een msi installer, die meldt dat het .NET framework geinstalleerd moet worden. Weet iemand of het mogelijk is dit te omzeilen, aangezien het voor middelbare scholen is.

Want anders moet er geinstalleerd worden:
- .Net framework
- Phidgets installer
- Programma installer
- Muziekspeler installer

En dat is erg omslachtig. Graag had ik gehad dat 1 installer het hele phidget+programma gebeuren installeerde, en eentje voor de muziekspeler. Iemand hier ervaring mee?

Waar het dus eigenlijk op neerkomt: Is het mogelijk phidget drivers te installeren zonder dat eerst 150 MB aan .NET spul geinstalleerd hoeft te worden?

[ Voor 9% gewijzigd door gizmo9003 op 26-09-2007 12:45 ]

tjah..

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Volgens mij, weet het niet zeker, kun je gewoon de verschillende Phidget libraries als referenties opgeven in Visual Studio (Phidget21, PhidgetsNET, welke je ook gebruikt). Ik heb zelf de afgelopen tijd veel in C# met Phidgets in Visual Studio gewerkt, en daar kon dat gewoon.
Vervolgens kun je via deze link een setup maken.

Toch?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Wat je kunt doen is Vistaion Studio 2005 Express - VB Edition downloaden, je project inladen. VS2005 heeft namelijk ClickOnce. In ClickOnce kun je alle prerequisites opgeven (zoals .NET framework, maar ook externe applicaties). Die worden dan alle eerst geinstalleerd voordat jouw programma wordt geinstalleerd. Verder kun je eventueel via ClickOnce ook eenvoudig updates verspreiden.

Referenties uit VB6 kun je gewoon ook in VB.NET projecten gebruiken. Echter waarom heeft jouw VB6 programma het .NET framework nodig? Volgens mij heeft VB6 zijn eigen runtime engine.

If it isn't broken, fix it until it is..