[Flash CS3 / AS] FLV binnen SWF loopen

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb een aantal geanimeerde headers gemaakt voor een actie-site. Ik heb vanwege het formaat, kwaliteit en ondersteuning gekozen voor FLV. Werkt opzich prima! Ik laad ze in een SWF zonder play-controls om ze weer te geven op de site.

Echter is het de bedoeling dat ik de filmpjes laat loopen. Na veel zoeken lees ik dat dit met Actionscript moet en ik heb meerdere scripts gevonden die het zouden moeten regelen. Het probleem is dat in die 'tutorials' telkens aangegeven wordt dat ik de scripts moet toepassen op het ingeladen of embedded FLV object.

Ik kan helemaal geen acties aan mn FLV bestand koppelen. Ik ben niet heel ervaren in het gebruik van ActionScript. Ziet iemand waar ik fout ga? Weten jullie misschien een andere oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleJ op 26-09-2007 15:10 ]

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
als je nu heel je animatie in een movie clip zet, dan kan je gewoon aangeven dat die constant moet loopen. Geen actionscript voor nodig.

en anders in het laatste frame zetten

GotoAndPlay (1);

ben je ook klaar :P

[ Voor 23% gewijzigd door Schuey op 26-09-2007 13:53 ]

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik had hem blijkbaar toch niet goed ge-embed. Nu zet 'ie de video gewoon in tijdlijn en kan 'ie toch loopen. Thanks anyhow..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ehm... je wilt je FLV juist _niet_ in de normale timeline embedden... in de zin dat hij dan opeens beelden koppelt aan keyframes... dat leidt tot grote problemen met de synchronisatie tussen beeld en audio en is meestal zeer inefficient qua download tijd....

gewoon extern includen (dus downloaden via server) en aan je FLV-object een event koppelen dat het einde van de film afvangt:
code:
1
2
3
on ( stopped ) {
    this.play()
}

of nog wat uitgebreider:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
VideoObject.onStatus = function( info ) {
    if( info.code == "NetStream2.Play.Stop"){
        //Loop:
        VideoObject.seek(0);
        VideoObject.pause(false);
    } 
}

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 26-09-2007 16:19 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar zie dan mijn eerste post weer. Het lukt me dus niet een event te koppelen aan een gestreamde FLV.