[VISTA] probleempje met beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een klein doch irritant probleempje met het beeldscherm.

Ongeveer 1 minuut na het opstarten van Windows wordt gedurende 3 seconden het beeldscherm van mijn laptop zwart: het beeld flikkert even, wordt dan zwart en dan herstelt de boel zich weer. Daarna loopt alles normaal. Maar ik vind het zeer irritant.

Dit probleem doet zich voor nadat ik vorige week Vista opnieuw geïnstalleerd heb. Ik gebruik dezelfde drivers als daarvoor ... dit probleem deed zich toen niet voor.

Acer Aspire 9410Z
Windows Vista Home Premium 32b
Intel chipset 945 Express
2 Gig geheugen

Ik heb via Google al wat rondgeneusd maar ben geen bruikbare tips tegengekomen.
In de logboeken vind ik niks terug.

Hebben jullie enig idee? :)

Verwijderd

Dat kon wel eens een probleempje met de grafische kaart zijn. Heb je daarvan de drivers al geupdate?

Verwijderd

Je zou naar de volgende dingen kunnen kijken,

- Vernieuwingsfrequentie
- Nieuwste driver downloaden voor de grafische kaart (wellicht de Omega drivers een testen), en de Vista upgrades installeren.
- Chipsetdrivers opnieuw installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 15:25 ]

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:25:
Je zou naar de volgende dingen kunnen kijken,

- Vernieuwingsfrequentie
- Nieuwste driver downloaden voor de grafische kaart (wellicht de Omega drivers een testen), en de Vista upgrades installeren.
- Chipsetdrivers opnieuw installeren
Vernieuwingsfrequentie: ik kan alleen kiezen tussen 59 en 60 Hz
Als ik hem terugzet van 60 naar 59, op toepassen klik en OK .... dan blijft hij toch vrolijk op 60 staan.

Het zijn de meest recente chipset drivers (dus ook van de PCI-beeldscherm adapter) afkomstig van de Intel website.
Mijn laptop heeft dus geen 'aparte' grafische kaart.
Alle upgrades van vista zijn geinstalleerd

Ik zou idd nog kunnen proberen om de chipsetdriver opnieuw te installeren of anders de vorige versie te nemen die op de Intel website staat.

I let you know

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
Haaglander schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:50:
Hallo,

Ik heb een klein doch irritant probleempje met het beeldscherm.
Het kan zijn (in mijn geval) dat je een programma hebt draaien in je opstart-sequence wat niet met het VISTA aeroschema om kan gaan. Tijdens de initialisatie start het programma (verkleint) op, om vervolgens naar de taakbalk te verdwijnen, waarna VISTA het schema hersteld.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Haaglander
  • Niet online
Probleem is verholpen.

Ik heb van de Intel website de vorige versie van de chipsetdriver geïnstalleerd (versie juni 2007).

De meest recente driver (augustus 2007) was (is) dus brak.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1