ME patch roundup

Pagina: 1
Acties:

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 08:56
Allereerst:
  • Nee, ik gebruik zelf geen ME
  • Ja, ik weet dat je beter gelijk je scherm blauw kunt verven
  • Nee, de klant wilt niet overstappen op XP/2000, de 70 euro kostende licentie is 'm te veel. Wetende dat ME EOL is en dat de vastlopers daar grotendeels mee opgelost kunnen worden.
  • Ja, ik weet dat ME End-Of-Life is, en ja ik beveilig de boel goed omdat er geen patches meer komen
  • Ja, ik heb ge-google-ed en ja ik heb die afgrijselijke zoekbox op de MS site gebruikt, maar ik kon het antwoord niet vinden :(
Bij een klant die het niet nodig vindt om over te stappen op een nieuwer / beter / stabieler OS en bovendien geen internet verbinding heeft, moet ik vandaag Windows ME herinstalleren. Zoals je zult begrijpen is dit al niet een van mijn lievelingstaken. Helemaal niet met het niet kunnen installeren van patches in het vooruitzicht.

Helaas lijken de recente patch-pakketten zoals die voor XP uitkomen aan ME voorbij gegaan te zijn. Toch vroeg ik me af of er hier iemand is die een bron weet waar ik de patches op een rijtje kan vinden of liefst zelfs in een pakketje kan downloaden, zodat ik de situatie in ieder geval werkbaar kan maken.

Edit: Nog even voor de duidelijkheid, de Windows Update Catalogus heb ik al geprobeerd. Handige tool voor 2000 en hoger, maar ME doet ie niet (meer) aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 26-09-2007 10:42 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18

• Nijn
Bijna!

Helaas is die site nog maar half bruikbaar. De links verwijzen naar Knowledge Base artikelen waar vroeger de patches gedownload konden worden. Echter is tegenwoordig, omdat er voor ME alleen nog maar betaalde support is, de download link vaak vervangen voor een link naar Windows Update. (Met gevolg dat je echt Windows ME geinstalleerd moet hebben om de patch te kunnen downloaden).

Wat zijn ze toch weer vriendelijk in Redmond :( De patches zijn gewoon beschikbaar en als ik daar internet zou hebben kon ik ze gewoon downloaden. Maar vooraf downloaden mag niet meer :(

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 26-09-2007 12:13 ]

Verwijderd

Sja. EOL is toch echt EOL. En ja dat is dan zeer vervelend als je dat een klant niet aan het verstand krijgt gepraat.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Reken je minder dan 70 euro voor een herinstallatie ME dan?

Vertel 'm dat computers net auto's zijn. Oldtimers zijn alleen voor hobbyisten die alles zelf kunnen, anders is een nieuwe (OS in dit geval) veel voordeliger door de besparing op de arbeidsloon die gaat zitten in het zoeken naar schaarse onderdelen. (in dit geval de updates)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Nijn
Heb 'm verteld dat de OS EOL is, dat het gevaarlijk is, dat hij blijft crashen, dat XP haast hetzelfde is in gebruik, dat veel software er niet meer op werkt, dat het verouderd is, afijn, alles geprobeerd, maar het mag niet baten.

Hoe dan ook, die updates moeten toch nog wel ergens te downloaden zijn :S (Behalve bij MS dan)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
als de updates betaald bij ms te downloaden valt dan doe je dat toch gewoon en reken je de kosten door aan de klant die zo graag aan windows me vast wil blijven zitten omdat hij niks wil betalen.

beetje goedkoop duurkoop dit verhaal star vast blijven houden aan 1 produkt om de kosten maar wel meer werk en last van hebben. En weer een goed voorbeeld waar niet gekeken wordt naar man uren maar wel naar "dure" software. Dure staat tussen "" want als je het goed bekijkt is de software meestal goedkoop in tegenstelling tot man uren.

[ Voor 46% gewijzigd door Defector op 26-09-2007 12:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom hang je dat systeem dan niet gewoon even aan internet op het na installatie te updaten? Dat lijkt mij de snelste oplossing, zeker als je probeert voor een outdated, weinig gebruikt OS updates te vinden op een andere manier dan de standaard manier.

En waarom wil je het ding per se updaten? ME is toch brak, dus ook met updates zal het nooit lekker werken. En iemand die gewoon zo eigenwijs is om het te blijven gebruiken moet imho de gevolgen daarvan maar lekker zelf ondervinden.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Defector schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:29:
als de updates betaald bij ms te downloaden valt dan doe je dat toch gewoon en reken je de kosten door aan de klant die zo graag aan windows me vast wil blijven zitten omdat hij niks wil betalen.
I second. Jij hebt geen andere optie dan dat.

Wat ik overigens zou doen is even bellen en vragen of je in het kader van die herinstallatie een accoord krijgt voor het betaald downloaden van alle updates (met een inschatting van de kosten) en de klant dan ook even een prijsje geven van een OEM XP Home (plus garantie dat het bijna hetzelfde zal zijn als ME).

Edit: Ja, *of* 'm gewoon even aan de interwebs hangen natuurlijk >.<

[ Voor 5% gewijzigd door Zsub op 26-09-2007 12:37 ]

Verwijderd

Hoezo 'moet' je trouwens? Als het product EOL is kun je op den duur toch wel redelijkerwijs volhouden dat jij de support voor dat OS ook niet voortzet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 12:45 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:36

Haan

dotnetter

Ik zou een dusdanig tarief rekenen voor installeren van ME dat het alsnog gunstiger voor de klant zou zijn om een nieuwe licentie te kopen + installatie van XP.

Sommige mensen zijn zo hardleers en angstig voor verandering dat je ze soms een handje moet helpen in de goede richting voor hun eigen bestwil.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Nijn
Ter informatie: De downloads zijn nog altijd gratis via Windows Update. Echter bied MS de downloads niet meer aan buiten Windows Update om. Dat is dus wat ik zo raar vindt.

Ik ben geen uurtje factuurtje persoon. Bovendien is dit een nieuwe klant die ik graag wil binnenhalen. Hij kent het risico en de gevolgen, maar moet en zal Windows ME hebben. Als ik dat nu ga weigeren dan kan ik dag zeggen tegen m'n klant.

Kwa internet heeft ie alleen een 56k lijntje. De boel moet dus wel (zo goed mogelijk) beveiligd zijn, maar ik kan daar geen 2 uur gaan zitten wachten op de updates |:( Waar ben ik aan begonnen |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Nijn op 26-09-2007 13:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nijn schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:02:
Ik ben geen uurtje factuurtje persoon. Bovendien is dit een nieuwe klant die ik graag wil binnenhalen. Hij kent het risico en de gevolgen, maar moet en zal Windows ME hebben. Als ik dat nu ga weigeren dan kan ik dag zeggen tegen m'n klant.
Wellicht off-topic, maar toch:
Je kan je ook afvragen of je een dergelijke klant wel wíl hebben.
Als deze nu al zo halsstarrig doet, dan heb je een heel grote kans dat dat in vervolgtrajecten precies zo gaat lopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ter informatie: De downloads zijn nog altijd gratis via Windows Update. Echter bied MS de downloads niet meer aan buiten Windows Update om. Dat is dus wat ik zo raar vindt.

Kwa internet heeft ie alleen een 56k lijntje. De boel moet dus wel (zo goed mogelijk) beveiligd zijn, maar ik kan daar geen 2 uur gaan zitten wachten op de updates |:( Waar ben ik aan begonnen |:(
Dan zou ik de pc kidnappen en aan je eigen netwerk hangen (achter een goede firewall & router), en dan de updates draaien. Direct hierna een image van de installatie trekken, zodat je altijd naar deze situatie terug kan gaan.

Enne oh ja, ^-^ with stupid without brain.o

Hier kon uw advertentie staan

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
En hoe zou het werken om eerst zelf ME in een VM te gooien, te patchen, image en dan die image naar de HDD van de klant. En dan een repair van de install?

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
KPN stopt met inbelabonnementen

Geef dit dan ook meteen aan, straks wil hij dat jij zijn inbelverbinding laat behouden.

En beste oplossing is idd, PC meenemen installeren updaten => Image
Kan je in je eigentijd doen en je hoeft niet nonstop er bij te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Derr_Hans op 26-09-2007 13:21 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Verwijderd

Misschien pc meenemen naar huis en aan je eigen lijn gooien om zo te updaten? Je kan ook de unofficial updatepack van windows 98 SE gebruiken om hem voor een deel al te updaten.

Misschien een optie ?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kun je niet in een virtuele machine Windows ME installeren en hem meteen laten updaten, ergens moet hij een hoop tijdelijke bestanden opslaan, misschien dat je ze kunt vinden ;)

We are shaping the future

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Hier kun je alvast wat interessante info vinden :

http://www.mdgx.com/web.htm#WME

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De boel moet dus wel (zo goed mogelijk) beveiligd zijn
Vertel hem dan ook eens hoe goed beveiligd een EOL OS wel niet is. Zowel qua stabiliteit, als qua aanvallen :X

Maargoed, ik zou het lekker installeren, maar nooit supporten. Vertel hem maar dat hij die licentie er binnen 2 maanden uit heeft omdat jij anders zo vaak voor hem zult moeten komen werken :X

• Nijn
Vertel hem dan ook eens hoe goed beveiligd een EOL OS wel niet is. Zowel qua stabiliteit, als qua aanvallen :X
Geloof me, dat heb ik gedaan. Maar de man is nog koppiger dan een weet ik veel wat.

Hoe dan ook, klusje geklaard :)
"Helaas" was het geheugen niet helemaal lekker meer van die computer. SD-ram. En er nog geld in pompen vond de goede man (op mijn aanraden) dan ook weer niks. Dan toch maar een goedkope pc met XP/Vista ^^

Bedankt voor jullie tips, gelukkig heb ik ze niet nodig gehad 8)

offtopic:
De mensen die aan ME gewerkt hebben mogen ze van mij ophangen. Ik weet op eens weer helemaal waarom ik dat systeem zo haate

[ Voor 53% gewijzigd door Nijn op 26-09-2007 19:10 ]

Pagina: 1