[NT4.0] BDC demoten naar Member server

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:20
Hallo Tweakers,

Ik heb hier in ons windows 2000 domein nog een 2-tal NT4.0 Terminal Servers staan, welke momenteel zijn geconfigureerd als BDC (Backup Domain Controller).

Deze wil ik "demoten" tot Member Servers.

Nu weet ik dat dit officieel volgens Microsoft niet mogelijk is.
De enige oplossing welke Microsoft geeft, is het opnieuw installeren van de servers.
Bovenstaande is geen optie in onze situatie.

Nu weet ik ook, dat het wel mogelijk moet zijn om NT4 servers te demoten.
Onderandere google geeft mij aardig wat hits op de zoekopdracht "demote NT4 BDC"

Met name het product Upromote ( http://utools.com/UPromote.asp ) komt frequent naar voren in de diverse fora's.

Maar nu vind ik 99$ voor waarschijnlijk 1 of andere register-tweak nogal prijzig, en aangezien ik een tweaker EN nederlander ben, was ik niet van plan dat te gaan betalen.

Zitten hier nog langharige NT4.0 goeroes welke mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen over dit onderwerp :?

[edit]

Ik lees zojuist op bovenstaande website dat de Terminal Server Edition niet wordt ondersteund door bovengenoemd programma

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 26-09-2007 13:20 . Reden: kleine toevoeging ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zegt dat je tweaker bent en geen 99 dollar wilt betalen voor dat pakket maar laat je wel afschrikken door het feit dat op de website wordt gerept dat TS niet ondersteund wordt :?

dat vindt ik vreemd en tegenstrijdig :P

waarom niet met de vmware converter (die kan nog nt4 machines converteren naar een VM) een backup maken en prutsen met die tool.

daar komt bij dat 99 dollar voor mij persoonlijk geen enkel probleem zou zijn geweest, (nog voor mijn werkgever) als het de tijd bespaart voor een herinstallatie)

A wise man's life is based around fuck you

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:20
Powershell schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:17:
je zegt dat je tweaker bent en geen 99 dollar wilt betalen voor dat pakket maar laat je wel afschrikken door het feit dat op de website wordt gerept dat TS niet ondersteund wordt :?

dat vindt ik vreemd en tegenstrijdig :P
Microsoft ondersteund het demoten van een NT4 BDC/PDC in het geheel niet, los van het feit of het een Terminal Server is of niet.
waarom niet met de vmware converter (die kan nog nt4 machines converteren naar een VM) een backup maken en prutsen met die tool.
Ik wil wel prutsen, maar dan moet ik weten "hoe" ik moet prutsen.
De NT4 machines zijn virtual machines, dus dmv de snapshot technology is "prutsen" geen enkel probleem.
daar komt bij dat 99 dollar voor mij persoonlijk geen enkel probleem zou zijn geweest, (nog voor mijn werkgever) als het de tijd bespaart voor een herinstallatie)
99$ is op zich geen probleem, maar als het een simpele registry tweak is, vind ik 99$ nogal wat geld.

Maar zoals ik in mijn edit aangaf, geeft het pakket van 99$ geen ondersteuning voor NT4.0 TSE.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Upgraden naar een ander OS zou je ze ook effectief mee kunnen demoten. Maar dat zal allicht geen optie zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:08:
[...]

Microsoft ondersteund het demoten van een NT4 BDC/PDC in het geheel niet, los van het feit of het een Terminal Server is of niet.
ms ondersteunt nt4 in het geheel niet meer :)
Ik wil wel prutsen, maar dan moet ik weten "hoe" ik moet prutsen.
De NT4 machines zijn virtual machines, dus dmv de snapshot technology is "prutsen" geen enkel probleem.

99$ is op zich geen probleem, maar als het een simpele registry tweak is, vind ik 99$ nogal wat geld.

Maar zoals ik in mijn edit aangaf, geeft het pakket van 99$ geen ondersteuning voor NT4.0 TSE.
volgens mij is er wel meer te vinden dan 1 tool (Het is overigens wel wat meer dan 1 regkey wijzigen).Aangezien het vm's zijn kan je best gaat uitproberen.
Gewoon kopies maken en op een andere niet gekoppeld virtueel netwerk draaien...

Overigens snap ik niet waarom herinstall geen optie is, dat prutsen gaat ook tijd kosten en 1x nt 4 installen + 2x applicatie (tenminste ik neem aan dat dat de reden is dat je nog nt4 draait) kost ook tijd, misschien wel minder dan het prutsen en je houdt een stabiele server over :)

Verwijderd

En het is natuurlijk nog maar de vraag of dat tooltje z'n taak goed uitvoert waardoor je niet eens zeker weet of de moeite en tijd die je er instopt het wel waard is. Dit los van het feit dat NT 4 al een tijdje niet meer ondersteund wordt :)

Waarom is herinstallatie geen optie?
Pagina: 1