Toon posts:

vista niet meer te zien na xp installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een acer 1600 met op een kleine partitie de image om vista te installeren.
dat is gelukt. Daarna xp op een andere partitie geinstalleerd.
Vista is niet meer te zien. Hoe kan ik vista recoveren vanaf de verborgen partitie.
Ik heb geen dvd erbij geleverd gekregen en alleen een simpele, niet bootable recover dvd gemaakt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het je bedoeling was om een dual boot te maken, moet je eens even kijken op de site van Computeridee. Ik weet het, klinkt eng, maar daar stond een behoorlijk uitgebreide uitleg over hoe je dat kan doen in beschreven. Stond 2 maand geleden in hun tijdschrift, zal nu wel op de site staan denk ik.
Je hebt er in ieder geval een Vista DVD voor nodig, met de recoveryschijf gaat het sowieso niet werken. Als je het echt niet aan de gang weet te krijgen, of het is je teveel moeite, kun je contact opnemen met Acer, kost je iets van 30 euro geloof ik, dan krijg je de originele recoveryschijven van hun aangeleverd.
De recovery DVD die Acer standaard wil maken na installeren van Vista, zou trouwens gewoon bootable moeten zijn. Heb je de bootvolgorde wel aangepast? Standaard starten al die Acers over het algemeen direct van HDD op.