2e DOA bij Kingston Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Hallo luitjes,

Ik heb laatst een gamebak gekocht, en daar zat dit geheugen bij;
Kingston 2GB(2 x 1GB), 1066MHz,SDRAM-DDR2, 2.2V, CL5 (5-5-5-15), 128M X 64, Non-ECC

Heel mijn computer aangesloten en bij instalatie van windows kreeg ik al meteen een error message dat er iets mis was met mijn memory. Dus ik draai memtest.
Het resultaat was dat als beide chips in de Mobo( Gigabyte GA-P35C-DS3R (rev. 1.0) Intel® P35 + ICH9R Chipset) zitten, de 2e enorm veel error messages geeft. Dus uiteraard test je dan de 1e appart, en daarna de 2e appart. Dit geeft hetzelfde probleem. De 1e doet het perfect, en de 2e geeft enorm veel errors.

Ik terug naar de leverancier, en krijg daar natuurlijk een nieuw setje geheugen.
Thuis het nieuwe geheugen erin gezet, en krijg ik PRECIES hetzelfde probleem.....

Dus ik vraag me af of deze 2 DOA op een rij toeval is, of dat er meer bekend is over dit geheugen type.

[edit] Het systeem werkt prima met alleen de 1e geheugen chip, maar als ze er allebij inzitten krijg ik het wel bekende BSOD na enkele minuten bij het draaien van een 3d applicatie.

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Rob89 op 26-09-2007 03:31 ]

Verwijderd

[edit] Het systeem werkt prima met alleen de 1e geheugen chip, maar als ze er allebij inzitten krijg ik het wel bekende BSOD na enkele minuten bij het draaien van een 3d applicatie.
En bij memtest? :)

Het zou wellicht kunnen dat je slot stuk is, maar aan de andere hand kan 2 doa's gebeuren natuurlijk. Wellicht zou je hetzelfde setje op een andere bak met dezelfde settings kunnen testen (memtest) om het uit te sluiten of het aan die reepjes ligt of aan je moederbord.

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 03:43:
[...]

En bij memtest? :)

Het zou wellicht kunnen dat je slot stuk is, maar aan de andere hand kan 2 doa's gebeuren natuurlijk. Wellicht zou je hetzelfde setje op een andere bak met dezelfde settings kunnen testen (memtest) om het uit te sluiten of het aan die reepjes ligt of aan je moederbord.
Bij 2x 1g krijg ik bij alle games na een aantal minuten een BSOD,
Memtest; Test 1; Chip #1 in slot1 en Chip #2 in slot 2, helehoop errors als ie chip2 test.
Memtest; Test 2; chip #1 in slot 1, 0 errors
Memtest; Test 3; Chip #2 in slot 1. 700+ errors.

denk dus niet dat het aan het moederbord licht, en als ik een andere computer had zou ik het daarop testen :P