vastloper bij reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Sinds enige tijd loopt mijn computer vast bij een reboot. Ik heb dit probleem een aantal weken aangekeken maar het begint nu wel erg hinderlijk te worden.

Wanneer ik de computer herstart gaat het afsluiten goed maar daarna blijft die gelijk hangen. M.a.w. ik krijg geeneens het bios scherm of iets dergelijks te zien bij het opstarten, de fans draaien wel gewoon door. Dit is niet altijd het geval soms gaat het een tijdje goed en even later is het weer mis.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd zonder resultaat;
-Windows opnieuw geinstalleerd (zonder drivers deed het probleem zich al voor bij de eerste restart)
-Ander geheugen geprobeerd
-Memtest uitgevoerd (geen errors gevonden)
-De andere geheugenbanken op het moederbord geprobeerd

Het valt me wel op wanneer ik de PC met de aan/uit knop afsluit (5 sec. indrukken) (pas ik toe wanneer die blijft hangen) het herstarten daarna soms wel weer goed gaat. Soms moet ik de PC helemaal van het stroomnet afhalen en meerdere malen proberen.

Normaal hoor ik ook een soort van korte klik bij het opstarten als ik dit hoor dan gaat het opstarten goed. Wanneer ik niet reboot ondervind ik geen problemen in Windows Vista zoals vastlopers of andere foutmeldingen.

Ik hoop dat iemand enig idee heeft waardoor dit probleem wordt veroorzaakt.

Groetjes,
Jordi

[ Voor 5% gewijzigd door jordi.c op 26-09-2007 01:39 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zonder specs zal het uberhaupt gokken blijven, geen kristallen bol...

Zie verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, die moet je maar eens helemaal doorlopen. Niet alleen lezen, maar ook de verschillende tests uitvoeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50
Aangezien je soms niet in de BIOS komt denk ik in eerste aanleg aan twee dingen. BIOS settings; zet de BIOS eens naar fail safe defaults en eventueel de voeding.

Bij een ouder moederbord bekijk dan de condensatoren eens of die niet bol staan of lekken: http://www.badcaps.net/ .

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hierbij alsnog mijn specs;

-Intel P4 3,2Ghz (socket 478)
-Intel D856GBF moederbord
-2x 250GB Hitachi SATAII
-1x 500GB Hitachi SATAII
-ATI X850 XT PE
-Nexus NX-4000 (400watt)

PCI kaarten
-Sitecom USB PCI-kaart
-Emtec SATA PCI-kaart
-Audiyg 2ZS PCI-kaart

Edit: zojuist heb ik het nogmaals gewaagd om een reboot uit te voeren. Helaas bleef die weer hangen toen die opnieuw wou gaan opstraten. Het scherm blijft dan helaas gewoon zwart (geen foutmelding oid). Ik heb daarna op de power-button gedrukt en daarmee opgestart. Ik snap niet dat dit wel werkt 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door jordi.c op 26-09-2007 11:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuke specs, maar je meldt nog 0,0 van de zaken die je hier zou moeten proberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.