Toon posts:

geen "wide" screen op panasonic pv 70 i.c.m xbox 360 (720 p)

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het uitvoersignaal van de xbox 360 aangesloten via component, instel op 720p widescreen, dan geeft mijn pv 70 geen breedbeeldsignaal door.
Linksboven in beeld komt dan `auto` in beeld te staan. (het is trouwens wel een volledig vullend beeld)
Als ik de 360 op 480p widescreen of lager instel, dan springt de plasma wel op `wide`.

Het lijkt erop dat de panasonic pv 70 via component geen breedbeeldsignaal weergeeft, als het invoersignaal hoger is dan 480p!

Bij breedbeelduitzendingen die via de sateliet en de dvd/speler binnenkomen springt de tv wel op `wide`.

Klopt dit, en hebben meer personen dit ondervonden.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 00:55 ]

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
En als je TV handmatig op breedbeeld zet ? Werkt het dan wel ?

[ Voor 19% gewijzigd door Armo op 25-09-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de tv alleen op auto zetten (deze instelling pakt normaal altijd het breedbeeldsignaal op), of op 16:9. 16:9 rekt het beeld uit. :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand die het bovenstaande wilt uitproberen? Ik ben heel benieuwd of ik niet de enige ben met dit "probleem"?

hartelijk dank!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Zal vanavond eens uittesten. Heb zelf nog geen problemen gezien met mijn combo 360-PV70.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit al uit kunnen proberen? Vraag mijzelf af of het aan mijn plasma ligt?

• Twixie
Sorry vergeten.
BTW, gaat het hier niet louter om 'terminologie' ?? Het kan immers even goed zijn dat je bij HD-signalen gewoon niet de melding 'wide' ziet staan om de simpele reden dat 720p en 1080i per definitie 16:9 zijn. Er bestaat helemaal geen 4:3 HD-content.
Bij gewone PAL of NTSC resolutie bevat het signaal echter extra vlaggen om aan te geven of het gaat om 4:3 of breedbeeld signaal. Ik vermoed dat die melding Wide er dan ook alleen komt bij een PAL/NTSC signaal met de widescreen vlag.
Heb je überhaupt een probleem met het beeld. Want als ik je posts herlees lijkt het of het alleen die melding 'Auto' vs 'Wide' is die je stoort maar is voor de rest alles in orde met je beeld.

[ Voor 95% gewijzigd door Twixie op 27-09-2007 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Want op 480p (geen HD) geeft de tv wel 'Wide' aan.
Maar als ik een dvd via mijn 360 afspeel (via component), geeft de tv ook "auto" aan.

Met het beeld heb ik inderdaad geen problemen. Is gewoon super! Ik ben soms wat te "kritisch" bezig met dit soort dingen....

Als je er tijd voor hebt, wil je dan misschien toch even bij jou checken?

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:29:
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Want op 480p (geen HD) geeft de tv wel 'Wide' aan.
Maar als ik een dvd via mijn 360 afspeel (via component), geeft de tv ook "auto" aan.
Bij mijn weten doet de 360 geen upscaling van DVDs, dus ik zou dan verwachten dat een DVD via de 360 evenzeer gewoon in PAL is, en hij dus wél 'Wide' zou moeten aangeven ipv Auto.
Zal idd eens checken vanavond (er zit bij mij wel nog een receiver tussen de 360 en de TV...).

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:29:

Met het beeld heb ik inderdaad geen problemen. Is gewoon super! Ik ben soms wat te "kritisch" bezig met dit soort dingen....

Als je er tijd voor hebt, wil je dan misschien toch even bij jou checken?
Als je kritisch bent dan zou je ook moeten zien dat de tv met auto dezelfde instelling pakt als Just/Juist, dus 16:9 rekt het beeld niet uit maar auto/just krimpt het beeld in het midden en laat het buiten rekken. Dus ik zou maar op 16:9 zetten en niet auto. :)

Verwijderd

Topicstarter
Albinoraptor schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:30:
[...]

Als je kritisch bent dan zou je ook moeten zien dat de tv met auto dezelfde instelling pakt als Just/Juist, dus 16:9 rekt het beeld niet uit maar auto/just krimpt het beeld in het midden en laat het buiten rekken. Dus ik zou maar op 16:9 zetten en niet auto. :)
Wat je zegt klopt ja, maar tussen "wide" (bv: een breedbeelduitzending) en 16:9 zit ook verschil.
16:9 rekt het beeld dan wel uit. Als ik een 4:3 signaal op 16:9 laat weergeven dan wordt het beeld erg uitgerekt.

Heb jij toevalig ook een pana pv70 (of een van de andere uitvoeringen) i.c.m. een xbox 360?

• Twixie
Ik kan je geruststellen. Ook bij mij is het met de XBox 360 'Auto' ipv 'Wide'.

Verwijderd

Topicstarter
Twixie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:52:
Ik kan je geruststellen. Ook bij mij is het met de XBox 360 'Auto' ipv 'Wide'.
Bedankt voor het checken! Weet ik in ieder geval dat het niet aan mijn plasma of 360 ligt :)

Maar ik blijf het toch vreemd vinden :|

• Albinoraptor
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:50:
[...]

Wat je zegt klopt ja, maar tussen "wide" (bv: een breedbeelduitzending) en 16:9 zit ook verschil.
16:9 rekt het beeld dan wel uit. Als ik een 4:3 signaal op 16:9 laat weergeven dan wordt het beeld erg uitgerekt.

Heb jij toevalig ook een pana pv70 (of een van de andere uitvoeringen) i.c.m. een xbox 360?
Ja heb zelf een 42pv70 met 360. :) En ja natuurlijk rekt het beeld uit als het een 4:3 signaal is en je zet hem dan op 16:9.

Maar ik zou zeggen test het zelf maar eens. Maak een plaatje van 1280x720 met vierkantjes als patroon en zet die op je mp3 speler wat dan ook en bekijk hem met je xbox. Zet tv op auto en daarna op 16:9 en je zal zien dat 16:9 precies weergeeft wat het moet zijn en auto/just een vertekent beeld.

Oftewel auto/just == bad, 16:9 == goed. :P

Verwijderd

Topicstarter
Albinoraptor schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:26:
[...]

Ja heb zelf een 42pv70 met 360. :) En ja natuurlijk rekt het beeld uit als het een 4:3 signaal is en je zet hem dan op 16:9.

Maar ik zou zeggen test het zelf maar eens.
Maak een plaatje van 1280x720 met vierkantjes als patroon en zet die op je mp3 speler wat dan ook en bekijk hem met je xbox. Zet tv op auto en daarna op 16:9 en je zal zien dat 16:9 precies weergeeft wat het moet zijn en auto/just een vertekent beeld.

Oftewel auto/just == bad, 16:9 == goed. :P
Het signaal dat de xbox doorgeeft is breedbeeld, dus dan zou je verwachten dat de tv dit ook als zodanig weergeeft.

Maak een plaatje van 1280x720 met vierkantjes als patroon en zet die op je mp3 speler wat dan ook en bekijk hem met je xbox.

Wat bedoel je hier precies mee? Een foto maken in die resolutie en dan deze op je tv bekijken?

Zal het eens proberen

• Albinoraptor
Nou bedoelde eigenlijk met tekenprogramma maken, maar dat heb ik even snel voor je gedaan.
http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/testpv70.jpg
Download die maar eens en bekijk hem op je xbox en zie het verschil met auto en 16:9. :)

Want wat tv volgens mij doet is bij gewone tv maakt hij er zelf wide van. TV zender sturen wel nog altijd 4:3 door maar dan met balken boven en onder anders zouden gewone tv's helft van beeld krijgen.
Als tv deze balken opmerkt zal hij dus zorgen dat hij die laat verdwijnen. Daarom staat er ook in handleiding dat als je dondere film/tv show enz hebt dat het langer kan duren dat de tv heeft gevonden of het breedbeeld is of niet. :)
En xbox geeft gewoon 16:9 door dus die instelling moet je dan ook hebben, snap ook niet waarom tv bij auto Just pakt ipv 16:9.
Pagina: 1