Toon posts:

[Planet] Snelheidsproblemen Siemens Experia box

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We hebben hier sinds ongeveer een jaar een siemens experia box. Maar al vanaf voor de vakantie zitten we hier met t probleem dat t ding steeds ontzettend traag word, telkens na dat het internet 2 uur ofzo gebruikt is, moet hij gereset worden (via de web interface) omdat sites trager beginnen te laden of zelfs timeouts krijgen.

Sinds een korte tijd heeft zelfs dit af en toe geen effect, en blijft het traag totdat het ding gereset word met de knop op de achterkant.

Maar nog steeds blijft het gewoon ontzettend traag.

Dit terwijl ik hier gewoon 3Mbps planet heb, wat vroegah met de oudere speedtouch modems gewoon goed werkte.

Zijn er andere mensen hier waarbij dit gebeurd?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Welke downloadprogramma's worden gebruikt? Het lijkt erop dat een of ander programma namelijk elke keer je upload dicht trekt waardoor het traag wordt.
Kun je ook beschrijven wat er traag wordt? Duurt het laden langer? Gaat je downloadsnelheid omlaag?

[ Voor 25% gewijzigd door Murcielago op 25-09-2007 23:39 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Het laden duurt VEEL langer, en ik gebruik uTorrent, maar ik heb de download eigenlijk altijd gecapped op 20KBps (en ik heb 50).

• Murcielago
Heb je download of upload gecapt? Maar het cappen is niet voldoende, je moet ook de hoeveelheid connectie limiteren. De grijze EB gaat al bij 256 connecties, raar doen, dus limiteer dat maar op 50, dan zit je veilig.

Verwijderd

Topicstarter
Download meestal niet gecapped, want die zit meestal toch onder de 100KBps, maar connections stond op 500...

Die staat nu lager, even kijken of dat helpt... Maar alvast bedankt!

Verwijderd

Is toch gewoon een kwestie van uTorrent niet gebruiken en dan kijken hoe het met je verbinding gaat? Zoveel mogelijk programma's elimineren en dan kijken hoe het gaat, dan weet je of het aan de box ligt of aan je PC :)

• Murcielago
500 is zeker teveel, de EB van Siemens kan er maar 256 aan. Dus dan gaat het al gauw over de kop.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu idd een stuk beter, bedankt!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 19:47 ]

Pagina: 1