Toon posts:

PC ziet 2e geheugen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag 2 nieuwe DRR 400 geheugen gekocht van 1 GB per stuk.
Ik heb ze allebei geplaatst in mn P4M800-M7 moederboard. Mn pc zit de ene wel maar de andere niet. Ik heb alle drivers netjes geinstalleerd en de bios nagelopen. Maar tijdens het opstarten ziet ie maar 1024 MB. Moet ik iets op het moederboard zelf instellen? Ik vind de manual nogal onduidelijk. Die gaat er vanuit dat ze pc het geheugen meteen ziet. Heb ik genoeg gegevens verteld of moeten jullie meer weten? Ik hoop dat er iemand kan helpen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eens met 1 enkele dimm, wat gebeurt er dan? Staan beide dimms ook op de QVL van je bordje? Geheugen hoef je niet te installeren dmv drivers oid, het zal gewoon door je mobo herkent worden, tenzij het dus defect is of niet compatible.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Waarschijnlijk zijn de modules niet in paar compatibel met je moederbord. Controleer voor de zekerheid ook even of het wel echt 2x1GB betreft en niet 2x512MB, het zou zomaar kunnen. Om daar achter te komen doe je wat Terw_Dan hierboven voorstelt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding staat dat ik er max 2 gb in kan doen. en ik heb echt 2x 1GB. Ik heb net mn oude geheugen (512 MB) even in de 2e gedaan en toen wou die helemaal niet opstarten. Hij ziet alleen maar het eerste geheugen. Ik hoop niet dat de 2e ingang kapot is :s

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:46:
In de handleiding staat dat ik er max 2 gb in kan doen. en ik heb echt 2x 1GB. Ik heb net mn oude geheugen (512 MB) even in de 2e gedaan en toen wou die helemaal niet opstarten. Hij ziet alleen maar het eerste geheugen. Ik hoop niet dat de 2e ingang kapot is :s
Het 2e slot kan stuk zijn natuurlijk. Maar dat is makkelijk te testen. Haal de dimm uit slot 1 eruit, en zet die in het 2e slot.

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat 1 dimm kapot is. Mooi balen. Ik hoop dat ik em kan ruilen bij de Media Markt

oeps sorry 2 berichten achter elkaar :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 23:03 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:01:
Ik ben er achter gekomen dat 1 dimm kapot is. Mooi balen. Ik hoop dat ik em kan ruilen bij de Media Markt

oeps sorry 2 berichten achter elkaar :/
als je het bonnetje nog hebt is dat in de regel geen probleem. Ook voor offline aankopen geld dat je de waren die je koopt gewoon moeten werken. Hoe het met de RMA-regeling van de mediamarkt zit weet ik echter ook niet.

-_-

Pagina: 1