HD2600XT HDMI -> LCD geen beeld kan niet installeren dus....

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal,

ik heb mezelf net even getrakteerd op een leuke nieuwe PC. Ik heb mijn monitor weggedaan samen met mijn oude pc en het idee was om mijn 32" HD LCD monitor te gaan gebruiken.

De setup is een

AMD 64 X2 6000+
HD2600XT DRR4 256MB HDMI
2x 1024MB DDR800
Maxtor 160GB SataII
een een asrock mobo in een geinige kast
450 watt voeding

Iig, ik dus alles vrolijk aansluiten, windows XP CDtje erin, computer aanzetten....

geen beeld, ik hoor de schijf vanalles doen, dus deze is prettig de windows XP aan het laden, alleen ik krijg dus geen beeld. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

de HD2600XT heeft ook alleen 2 DVI-I aansluitingen die ik via DVI-I --> HDMI gebruik voor mijn LCD

ik heb beide poorten gebruikt en beide poorten HDMI op mijn LCD, heb tijdens het geen beeld geven een paar keer op enter gemept en toen ging de PC dus ook verder ratelen, waarschijnlijk is hij dus iets aan het installeren van de windows CD, alleen ik kan dus verdomme niet zien wat.

Dus iemand handige oplossingen? hij gaf geen piepjes of error tekens, en ik weet 99,9% zeker dat alles prima zit aangesloten.

Never really found a place that I call home...

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Geeft je PC helemaal geen piepjes ? Dan kun je namelijk niet 99 % zeker zijn dat je PC goed is, PC hoort wel een korte piep te geven. Als je een VGA kabel hebt en je LCD VGA ingang dan zou ik even met VGA kabel aansluiten en kijken of je dan wel beeld krijgt.

(Bij je videokaart heb je vast zo'n DVI-VGA convertertje gekregen die je kan gebruiken)

Of Heb je geen monitor die je op je PC kan aansluiten om te testen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Armo op 25-09-2007 23:04 ]

• GWD
nope heb helemaal geen monitor waar ik VGA input op heb en op LCD monitor heb ik het ook niet. En volgens mij heb ik idd het speakertje van het mobo niet aangesloten :D

scheelt wel in de piepjes.

Ok als ik op een SLI mobo 1 kaar aansluit laat ik toch in de bovenste SLI gewoon die SLI-Switch kaart zitten?

• Armo
GWD schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:23:
nope heb helemaal geen monitor waar ik VGA input op heb en op LCD monitor heb ik het ook niet. En volgens mij heb ik idd het speakertje van het mobo niet aangesloten :D

scheelt wel in de piepjes.

Ok als ik op een SLI mobo 1 kaar aansluit laat ik toch in de bovenste SLI gewoon die SLI-Switch kaart zitten?
Dan zou ik die speker even aansluiten ;)

Wat je SLI verhaal betreft, als het goed is staat op die SLI swich op de ene kant Dual Videokaart en aan de andere kant Single Videokaart, als je 1 videokaart hebt moet je ervoor zorgen dat ie op single staat, Single moet dus voor jou leesbaar zijn, dual onder dus en single boven.

• GWD
Fijn net zoals ik dacht, alles zit goed aangesloten, gewoon 1 kort piepje bij het opstarten, alleen nog geen beeeeeeeld.

zou het kunnen dat HDMI gewoon niet werkt als er geen windows drivers actief zijn? ik heb wel gehoord dat mensen problemen hadden daarmee, dan moet ik alleen windows vista/XP blind kunnen installeren om te zorgen dat ik dus drivers heb ervoor. maargoed zonder beeld blijft dat natuurlijk erg lastig.

Ow is er geen pre-installed versie van windows XP of vista op DVD die ik erin steek en hij boot daarvan?

• Armo
GWD schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:40:
Fijn net zoals ik dacht, alles zit goed aangesloten, gewoon 1 kort piepje bij het opstarten, alleen nog geen beeeeeeeld.

zou het kunnen dat HDMI gewoon niet werkt als er geen windows drivers actief zijn? ik heb wel gehoord dat mensen problemen hadden daarmee, dan moet ik alleen windows vista/XP blind kunnen installeren om te zorgen dat ik dus drivers heb ervoor. maargoed zonder beeld blijft dat natuurlijk erg lastig.

Ow is er geen pre-installed versie van windows XP of vista op DVD die ik erin steek en hij boot daarvan?
Dat hoeft niet hoor. Ik krijg hier bij mij al beeld bij Bios post. Mijn HTPC is ook met HDMI aangesloten op Samsung LCD. Werkt andere HDMI apparaat wel op die ingang of kun je dat niet testen ? Misschien andere kabel proberen ?

Pre- Installed windows is er niet, wel linux. Misschien even knoppix boot CD proberen.
Pagina: 1