Toon posts:

probleem administrator rechten Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop met Windows Vista, een externe monitor aangesloten. Nu heb ik alleen beeld op mijn monitor en niet op mijn laptop.

Wanneer ik de resolutie wil wijzigen van de monitor krijg ik de volgende melding: "Het onderdeel beeldscherm van configuratiescherm kan de instellingen niet wijzigen u beschikt niet over de juiste Administrator-machtigingen om deze instellingen te wijzigen. 8)7

Ik ben eigenaar van mijn laptop en administrator. ik ben de enige gebruiker.

Hoe kan ik deze melding voorkomen, laten verdwijnen?

Dank voor uw moeite.

Verwijderd

Allereerst kun je in Vista middels de rechtermuisknop bij veel programma's kiezen voor "Uitvoeren als administrator". Dus bijvoorbeeld vanuit het configuratiescherm het icoon op deze manier openen.

Tevens is het mogelijk om het administrator account te activeren binnen vista op de volgende manier.

1 Klik op Start
2 Vul in het nieuwe Vista zoekvenster (direct boven de startknop) de term "Cmd" in.
3 Klik met de rechtermuisknop op Command Prompt dat hierboven in de lijst is verschenen en kies voor "Uitvoeren als administrator"
4 Voer in het commandprompt vervolgens het onderstaande commando uit.

net user administrator /active:yes

Je kan nu bij het inloggen tevens het admin account selecteren en op deze manier de instellingen aanpassen.