Enige tijd geleden heb ik dezelfde vraag gesteld voor mijn XP installatie (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1238767/)
Deels gekopieerd uit dat topic:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn pc is 'aangesloten' op twee routers; een wired (1) en een wireless (2).
Achter router 1 (wired) hangt een fileserver, de router is niet met internet verbonden. Router 2 (wireless) is mijn verbinding naar het internet. De draadloze verbinding werkt prima, evenals de bedrade verbinding. Dat wil zeggen; individueel werken ze wel, maar zodra ik de UTP kabel in mijn netwerkkaart steek maar ik kan in mijn 'network settings' applicatie niet beide verbindingen simultaan activeren; dan ben ik resoluut mijn draadloze internetverbinding kwijt. Ik kan dan wel gewoon bij de fileserver en de bedrade router.
Beide routers delen IP's uit via DHCP, de draadloze verbinding niet beveiligd:
Router 1 (wired)
IP router: 192.168.2.1
IP pc: 192.168.2.100 (deze krijg ik over het algemeen toegewezen)
Router 2 (wireless)
IP router: 192.168.123.254
IP pc: 192.168.123.127 (over het algemeen dus)
De wireless verbinding staat op roaming, de wired gewoon op dhcp
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu lag het onder windows aan de 'metric' instellingen, waarmee je kunt instellen welke netwerkverbinding voorrang moet krijgen. Maar hoe kan ik dat instellen onder Ubuntu? Ligt het daar nu wel aan?
Er zijn verschillende gevallen te vinden op o.a. GoT en ubuntuforums waar mensen tegen hetzelfde 'probleem' lopen, maar ze krijgen eigenlijk nooit een bevredigend antwoord.. Zoeken op metric i.c.m. ubuntu levert, behalve hits over fonts, ook weinig op.
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?
Deels gekopieerd uit dat topic:
Mijn pc is 'aangesloten' op twee routers; een wired (1) en een wireless (2).
Achter router 1 (wired) hangt een fileserver, de router is niet met internet verbonden. Router 2 (wireless) is mijn verbinding naar het internet. De draadloze verbinding werkt prima, evenals de bedrade verbinding. Dat wil zeggen; individueel werken ze wel, maar zodra ik de UTP kabel in mijn netwerkkaart steek maar ik kan in mijn 'network settings' applicatie niet beide verbindingen simultaan activeren; dan ben ik resoluut mijn draadloze internetverbinding kwijt. Ik kan dan wel gewoon bij de fileserver en de bedrade router.
Beide routers delen IP's uit via DHCP, de draadloze verbinding niet beveiligd:
Router 1 (wired)
IP router: 192.168.2.1
IP pc: 192.168.2.100 (deze krijg ik over het algemeen toegewezen)
Router 2 (wireless)
IP router: 192.168.123.254
IP pc: 192.168.123.127 (over het algemeen dus)
De wireless verbinding staat op roaming, de wired gewoon op dhcp
Nu lag het onder windows aan de 'metric' instellingen, waarmee je kunt instellen welke netwerkverbinding voorrang moet krijgen. Maar hoe kan ik dat instellen onder Ubuntu? Ligt het daar nu wel aan?
Er zijn verschillende gevallen te vinden op o.a. GoT en ubuntuforums waar mensen tegen hetzelfde 'probleem' lopen, maar ze krijgen eigenlijk nooit een bevredigend antwoord.. Zoeken op metric i.c.m. ubuntu levert, behalve hits over fonts, ook weinig op.
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven?
Leave the gun, get the canoli