RCA naar RCA solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morrey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-12 08:45
Beste mensen,

Ik ben van plan om een lange 2-aderige audio kabel (50M) te voorzien van in totaal 4 tulp stekkertjes. Nu wil ik net gaan solderen en nu komt de praktische vraag in mij op waar ik de koperdraad nu aan vast moet solderen? Is dit de cylinder (de aarde naar mijn weten) of de pen in het midden? Hoe zit dat bij de kant en klare rca to rca kabeltjes? is die cylinder daar gewoon niet aangesloten?

Alvast bedankt!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:16
Normaal is bij een tulp de 'cylinder' (zoals jij het noemt) de aarde, en de 'pen' de hete aansluiting.
Beiden zijn ze dus aangesloten.

Houd er overigens rekening mee dat je op 50 meter tulpkabel (ervanuitgaande dat er een gewoon linesignaal overheen zal gaan) kans hebt dat je enorme storing / verlies / interferentie krijgt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

de pen is de 'plus' of te wel fase draad. Daar gaat de kern aan. Ik neem overigens aan dat je dubbel afgeschermde kabel gebruikt ? dus een dunne afgeschermde binnenader met daarom heen die koperen draadjes met daarom heen een buitenhuls ? als dit niet het geval is mag je een behoorlijke lading storing verwachten namelijk.

overigens is een pen layout van tulp natuurlijk simpel via google etc te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 25-09-2007 21:21 ]

• Morrey
Ja over de lengte van de kabel, dit is een tijdelijke oplossing en we zullen wel zien of het morgen allemaal zal werken... Ik ben nu echter aan het twijfelen of ik de goede kabel gekocht heb. Ik heb namelijk gewone audio kabel gekocht waarop ik die tulpjes wil solderen. Ik heb dus alleen een koperen kern?!

Hoe werkt het normaal met een mini jack naar 2 RCA aansluiting? zit er in die kabel nog een extra kapsel die als aarde fungeert? Of zijn hier alleen de pennen aangesloten?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoelt dat je speaker kabel hebt gekocht ??????

ja, normaal is elke singaaldraad afgechermd

http://www.djresource.eu/Topics/story/105/lang/du/

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 25-09-2007 21:31 ]

Iperf

• Morrey
Goed, klein foutje! Ik ga morgen even terug naar de mediamarkt, hebben ze me toch het verkeerde kabeltje meegegeven O+ .... Maar over die afstand, wat kan ik het beste doen? ik moet zeg maar het signaal van een muziekcomputer, 2 RCA uitgangen, overbrengen over een lengte van 40 a 50 meter naar een versterker die buiten staat in een grote tent.

Wat voor kabels heb ik daarvoor nodig?

bedankt voor de link trouwens!

[ Voor 4% gewijzigd door Morrey op 25-09-2007 21:33 ]

• Ray

Ray

fish schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:29:
je bedoelt dat je speaker kabel hebt gekocht ??????

ja, normaal is elke singaaldraad afgechermd

http://www.djresource.eu/Topics/story/105/lang/du/
kijk daar kan je wat mee. dat is inderdaad de juiste kabel. Jij hebt dus zo te horen speakerkabel. die is niet geschikt voor deze verbinding

Verwijderd

Ik geef zelf voor lange afstand tulp hoogwaardige kwaliteit microfoonkabel mee, maar elke dikke goed afgeschermde kabel is goed in principe.

• Morrey
Ik dacht dat ik inderdaad vrij goedkoop uit was met die speaker kabel, heb je enig idee wat ik kwijt ben voor zo'n signaal kabel over die afstand?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:46

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Deze kabel bv. Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2187.jpg

Tekoop bij electronica-online.nl. Rol van 100 meter kost: 42 euro. (ook los per meter tekoop)

Dat is een 2 Aderig Afgeschermde Audio Kabel. Voor zulke afstanden heb je echt een goed afgeschermde kabel nodig en dan nog heb je denk ik best grote kans op wat ruis.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

was weer een tijdje gelden dat ik het heb gekocht ..... volgens mij heet het dubbeladerig afgeschermd
(relatief duur spul btw)

nu zou ik gewoon 100 meter goedkoop coax kopen (wat je voor te tv gebruikt) dat is dacht ik een stuk goedkoper .. maar dat moet je gewoon even navragen

Iperf

• Morrey
Okey, in ieder geval harstikke bedankt allemaal, ondanks dat mijn avondje solderen nu even niet doorgaat zal ik voor het feestje in iedergeval een betere kabel in elkaar weten te solderen.

Nogmaals bedankt,
Maurice

• Ray

Ray

let wel dat die dubbelafgeschermde kabel redelijk breukgevoelig is. Dus niet eraan trekken of zo leggen dat je er over kan struikelen! Daarnaast is rca niet geschikt voor dergelijke lange afstanden. Is het eenmalig voor dat feestje of blijvend ? Als het eenmalig is leen dan ergens zo'n draadloos setje. Goed dat is ook zeker niet geweldig maar in dit geval wel een alternatief
Pagina: 1