Toon posts:

XP-installatie P4C800e-deluxe RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje,

Ik probeerde zojuist mijn pc opnieuw te installeren. Ik heb een Asus P4C800e-Deluxe Moederbord. Deze beschikt over zowel een INTEL als een Promise RAID controller.
Uiteraard weet ik dat ik eerst de stuurprogramma's van de desbetreffende controller op een floppy moet plaatsen.

Ik boot de pc met een windows XP cd, druk vervolgens op F6, laad de driver, partitioneer de schijf en op het moment dat hij de bestanden van de cd naar de harde schijf gaat kopieren probeert de pc ook de stuurprogramma's van de controller (vanaf de floppy) te kopieren. Dit gaat telkens mis, zowel bij de intel als de promise controller.

Iemand bekend met dit probleem?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Aannemende dat je (met makedisk.exe) de FD hebt gemaakt zou ik sowieso nog een stapeltje FD's pakken en aanmaken en net zo lang volhouden tot Windows er moe van wordt en uiteindelijk de drivers van FD wil laden.

Het is nl. een erg vaak voorkomend probleem dat de FD's niet goed worden gelezen.

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat gaat er dan mis aan?
Iets specifieker is wel zo handig :)

[edit]
Alternatief is natuurlijk dat je de drivers slipstreamed in je installatieCD :)

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2007 21:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat Guardian Angel zegt komt me erg bekend voor, floppys met drivers werken nooit echt lekker. Waarom slipstream je de drivers niet met nlite? Dat is 1 keer even de moeite pakken om de drivers te zoeken en ze naast je XP op een cdtje te branden en dan ben je verder klaar. Bij een reinstall is het niet meer nodig proberen weer een floppy te fixen, gewoon nlitecdtje erin en installeren.

[edit]
Wat Alt-92 dus in z'n edit zegt :P

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 25-09-2007 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al gelukt. Ik weet ook niet hoe het komt, ik heb een ander cd'tje gepakt en hiermee deed die het wel.

Bedankt voor de tips, ik denk zeker dat ik zo'n slipstream cd ga maken!