[Vista] Na ontwaken uit standby Sata schijf kwijt

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Als ik in Vista (Premium) m'n pc in standby zet, en vervolgens weer wakker maak ben ik regelmatig een harde schijf kwijt. Kwijt in de zin dat ik 'm niet meer in de verkenner en in apparaaatbeheer terug zie komen.

Als ik de pc opnieuw opstart zie ik 'm er weer netjes tussen staan. Aan de hd zelf lijkt het dus niet te liggen. Als ik in computerbeheer -> schijfbeheer -> meer acties de optie "vernieuwen" of "schijven opnieuw controleren" kies komt hij er helaas ook niet bij te staan.

Iemand tips waar ik zou kunnen zoeken?

-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe zit die HDD aangesloten (aan welke controller) en zitten daar nog energiebeheer opties in de driver verwerkt?
Zo op het oog lijkt het er namelijk op dat de controller niet goed resume ondersteunt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een Asus P5W DH Deluxe, en de schijf zit (evenals de Vista-hd) op de ICH7-controller. In het energiebeheer heb ik ingesteld dat de hd pas na 60 min. uitgaat. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben.

Wat ik me nu ineens bedenk, volgens mij wordt de schijf wel weer weergegeven als ik naar gewijzigde apparaten zoek. Niet echt een oplossing natuurlijk, maar misschien kan het helpen naar het zoeken van de oorzaak hiervan. :)

-