[XP] Tweede monitor wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:24
Sinds een heel tijdje alweer heb ik 2 beeldschermen aan m'n systeem hangen (een Samsung 19" en een Packard Bell, Virtuoso 190)

Vanavond werd opeens 1 van de 2 beeldschermen niet meer herkend door Windows (de Packard Bell). Tot en met het Windows XP logo tijdens het opstarten, geeft mijn 2e monitor gewoon een clone van de 1e, daarna is 't over en slaat hij op zwart ("no signal").

In de nVidia driver van m'n GeForce7950GT kan ik ook geen 2e monitor vinden, of geforceerd herkennen. Ik heb al geprobeerd om:
- de DVI-kabels om te draaien; dit had geen effect, 2e monitor nog steeds "no signal", 1e monitor wordt Windows
- terug te vallen op oudere drivers; geen effect.

Toen maar gekeken of het aan de monitor zelf lag; ook dit is niet het geval, op m'n laptop kan ik gewoon de 2e monitor aansluiten, hoge resoluties, niks aan de hand. Dus aan de monitor ligt het zeker weten niet.

Dus ik heb geen ideeën meer, hopelijk hier iemand nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 25-09-2007 20:57 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
1 Onduidelijkheidje: met het DVI-kabels omdraaien, bedoel je dan dat de Samsung op No-signal springt? Zo ja, dan lijkt mij dat de DVI-slot van die kant wordt uitgezet door de driver, ook omdat een geforceerde herkenning niet helpt. Probeer eens een nieuwe installatie van de drivers/videokaart.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• LiToKi
Ah, nee, de Samsung springt niet op "no signal", het is altijd de Packard Bell die op "no signal" springt.

Tenzij ik die Packard Bell dus op een andere PC aansluit...

Trouwens ben ik toch bang dat ik in het verkeerde gedeelte heb gepost... als ik namelijk opstart met "VGA modus", krijg ik wel op beide schermen een beeld in Windows. Totdat ik de resolutie verander, en de nvidia driver het dus overneemt, dan valt 't 2e beeld weg :(.

Ik heb al een paar drivers geprobeerd (92.24, 162.18 en 163.44), maar geen succes tot nu toe.

• LiToKi
Hmm, nog wat geprobeerd en;

Als ik alleen m'n Packard Bell aansluit, heb ik wel beeld via de Packard Bell. Echter zodra ik m'n Samsung erbij steek, valt de Packard Bell uit en heb ik alleen beeld via de Samsung.

En als ik dan m'n Packard Bell aansluit, wordt deze niet meer herkend als "TFT" of "Packard Bell" of "Play-and-Play-monitor", maar als "CRT".

Iemand suggesties?