Probleem Beeld X850XT - iiyama vidion master 452

Pagina: 1
Acties:

• ChroMe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 15:25
Ik heb een probleem met mijn beeld sinds enkele weken, tijdens het opstartscherm toont hij soms van die groene blokjes op m'n scherm, op mijn desktop toont hij het soms, en tijdens het spelen van Command & Conquer 3 toont hij het vaak in de menu's en tijdens het spel...

Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/5782/probsvideokaartsmallga6.jpg

Ligt dit aan m'n videokaart of m'n monitor, het is niet altijd op dezelfde plaats dat de blokjes verschijnen, en meestal zijn ze na het openen van enkele andere schermen weer weg... Maar ik wil dat ze weg blijven eigenlijk :). Heb trouwens net de nieuwste ATI driver gedownload en helpt niet...
Waar zou dit aan kunnen liggen???

Grtz ChroMe

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Controleer je videokaart of er niet teveel stof in de ventilator zit, en of hij niet te warm wordt.
Dit wordt overigens artifacts genoemd, google daar op en dan vind je wel wat.

• ChroMe
Merci voor het snelle antwoord...
Hoe controleer ik of de videokaart niet te warm wordt??? Waar kan ik de temperatuur aflezen en over welke waarde mag die niet over gaan??

Verwijderd

Met bijvoorbeeld ATITOOL of speedfan, boven grens van temperatuur is 80+ graden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 20:48 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
In Catalyst Control Center kun je onder ATi Overdrive zien hoe warm je kaart wordt.
Maximale waardes zou ik niet uit me hoofd weten, 100 Graden kan hij zeker aan, maar is niet gezond voor Idle temperatuur.

Ik heb ook een X850XT, en draai idle op 36 graden (met zalman koeler).

• ChroMe
Heb de videokaart eens uitgekuisd, en heb het al ietsje minder, maar nog steeds enkel in Command & Conquer 3, andere games gaan zonder probleem... Zou het toch geen software probleem kunnen zijn?

Grtz

Verwijderd

Heb je de Temperatuur al uitgelezen?

• ChroMe
Ja na een uurtje C&C3 (met artifacts dan) was hij 49°, dus denk dat dit vrij normaal is...

Grtz

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Videokaart geheugen is misschien brak aan het worden...

• ChroMe
Wat doe ik eraan? Andere spellen werken goed (zoals NFS Carbon bvb)

Grtz
Pagina: 1