Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash/AS] naam variabele ophogen

Pagina: 1
Acties:

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
Ik ben bezig in flash om een soort slideshow player te maken...
de plaatjes hiervoor worden vanuit een php pagina met loadVars ingeladen,
nu is het zo dat ik het als volgt heb gedaan in php:

img0=1.jpg&img1=2.jpg etc....

nu moet ik in flash dus aan kunnen geven dat ie img0 moet gebruiken en als er dan geklikt wordt dat het dan 2 moet worden, dit moet wel ongelimiteerd zijn... hoe hoog de naam van die variabele dus steeds op?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt in AS toch ook eval-achtige dingen gebruiken? Maar zonder dat we (relevante!) code zien lijkt me niet dat we hier iets zinnigs op kunnen zeggen. Waarom zou je bijvoorbeeld niet 2 mc's nemen en die als een soort double-buffer gebruiken en om-en-om swappen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 10:36
Je zou eens kunnen kijken of je met loadVars ook een array kunt ontvangen.

Verwijderd

icemancool schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:24:
Je zou eens kunnen kijken of je met loadVars ook een array kunt ontvangen.
En anders een string erin stoppen, waarbij iedere value gescheiden is door een komma (of een ander karakter) en hier split() (geloof ik) op los laten? Je krijgt dan een array waar je gewoon doorheen kunt loopen en de lengte terug kunt krijgen.

Verwijderd

ook in AS is eval vies, niet als in JS (ook ecma) kan je variabelen benaderen als property van een global object. Alleen weet ik even niet meer wat het global object in flash ook weer was :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uiteraard ;)

Is er geen getElementByBlah in AS ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

even uit het blote hoofd:

code:
1
2
3
4
5
6
var i:Number = 0;
var images:Array = new Array();
while(["img" + i] != undefined) {
  images.push(["img" + i]);
  i++;
}

Nu heb je een array met alle images waar je vervolgens overheen kan loopen.

Raar... Is zo gek nog niet

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Topicstarter
het punt is dat flash hem alleen als naam van een variabele pakt als je er this voor plakt, dit kan echter niet bij de constructie die jij voorstelt, met de haakjes...

hoe zou ik dat probleem kunnen omzeilen, ik vind het erg lastig omdat ik zelf ook geen idee heb waar ik op moet zoeken...

je hebt dus wel een array, maar alleen met de naam van de 'fieldnames', daar heb ik in principe weinig aan als flash die niet ziet als een fieldname...

[ Voor 20% gewijzigd door Tjeemp op 26-09-2007 14:13 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
voor je probleem met this:

var i:Number = 0;
var images:Array = new Array();
while(this["img" + i] != undefined) {
images.push(["img" + i]);
i++;
}

Je zou echter ook zoals hierboven al eens voorgesteld wordt een string kunnen doorgeven vanuit php die je in flash omzet naar een array door middel van delimiters.
Of je output met php xml ipv de methode die je nu hanteerd.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1