Toon posts:

Problemen met internet verbinding.. Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !.

Ik heb een probleem met me internetverbinding.. ik zal ff de situatie uitleggen..

sins kort ben ik naar me pa verhuisd in a'dam.. hij heefd daar een modem staan met daarop 1 pc..
Ik wou natuurlijk op me eigen pc op internet kunnen, dus heb ik een switch gekocht... poort 1 met de modem verbonden, poort 2 met mijn pc en poort 3 met die van me pa.. mijn pa's pc gaat gelijk op internet.. alsof er nix gebeurd is... mijn pc doet echter niets.. kep al met DNS en IP gerotzooid.. zonder succes.. me pc zegt : Limited or no connection bij de internet verbinding... als je msn start.. en dan op probleem oplosse.. zegtie, Je Gateway is offline.... en internet explorer zegt, kan DNS niet vinden...

Bij, Mijn netwerklocaties - status, wordt er wel verzonden, maar niets ontvangen... en me IP eindigd op 196.. geen verbinding dus.

Iemand een suggestie ?
Groeten K.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Router ertussen plakken in plaats van een switch?

Het is natuurlijk ook afhankelijk van je provider, of ze meerdere IP adressen uitdelen... Zonder router zit er hier (Casema) toch echt maar één PC tegelijk op internet...

@Exorcist (onder): Als we toch de spelling-politie uit gaan hangen: Het is 'verzorgd'. :P Overigens ben ik het helemaal met je eens, een netjes verzorgde TS met dito taalgebruik nodigt heel wat sneller uit tot constructieve reacties.

[ Voor 35% gewijzigd door Duroth op 25-09-2007 19:59 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ten eerste schrijf je heeft met een t, en bedoel je met "me" waarschijnlijk "mijn". Let een beetje op je taalgebruik, leest zoveel prettiger als het verzorgt is.

Ten tweede vermeldt je nergens wat je ISP is. Ik gok op Chello, en moet je eens zoeken op "provisioning".

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Provisioning" :?

Al tijdje niet meer. Zoek liever op "router"

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ISP is UPC..

Het kan inderdaad er aan liggen dat ik een Switch gebruikt, ipv een router..
En ook dat er messchien maar 1 IP adress is.. maar dat lijkt me sterk voor dit abonement.

Maar waarom zou mijn pa's pc dan wel op internet kunnen zonder problemen?
Dus zou het wel aan mijn pc moeten liggen... maar wat.. ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 21:10 ]

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Omdat je vanuit Chello maar 1 IP krijgt per verbinding. De 2e PC krijgt dus niets.

Daarnaast, het is interesanter waar je IP adres mee begint dan eindigt. Dit omdat we dan kunnen zien welke range je zit (public of private).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok vertel,
En ook dat er messchien maar 1 IP adress is.. maar dat lijkt me sterk voor dit abonement.
waarom lijkt het je zo sterk ?

Tenzij je pa meerdere ip adressen heeft met een bijbehorende router oid
zo ja, leg eerst maar eens uit wat je hebt en wat je hebt geprobeerd

Daarnaast. je loopt blérend het forum op, "help" Afbeeldingslocatie: http://www.silverbulletcomicbooks.com/forum/images/smilies/icon_panic.gif schreeuwend
als een heigend jongetje, die alles zo snel mogelijk probeert te vertellen zonder ook maar veel te vertellen

maar ja, koop maar een router dat gaat wel helpen ... :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 25-09-2007 21:26 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
me IP begint met 213.

Oké, stel er is 1 IP adress. dan zou ik die UTP kabel tog in mijn pc kunnen doen ipv van de computer van me pa.. dan zou mijn pc tog internet moeten hebben?.. Dit heb ik dus gister getest... zonder succes..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dion_b schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:41:
"Provisioning" :?

Al tijdje niet meer. Zoek liever op "router"
Hmm, had laatst nog een UPC aansluiting bij een vriendin, waar ik dus op een "provisioning" site het MAC adres moest registreren. :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:46:
me IP begint met 213.

Oké, stel er is 1 IP adress. dan zou ik die UTP kabel tog in mijn pc kunnen doen ipv van de computer van me pa.. dan zou mijn pc tog internet moeten hebben?.. Dit heb ik dus gister getest... zonder succes..
Nee, omdat het IP-adres aan de PC van je pa gekoppeld is; ik weet niet zeker of het om de computernaam of MAC-adres gaat, maar het is gekoppeld. Je enige oplossing is een router; je kunt er lang of kort over discussieren, maar het is niet anders.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
haha, oke bedankt.. ik snapte het wel, maar begreep het niet:P het is duidelijk!.. Thnx

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ander geef je jou pc even het zelfde mac als je vaders pc
zie de faq

(wel weer wijzigen als je ze beide in het zelf netwerk/switch/router wil gebruiken)

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 25-09-2007 21:54 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exorcist schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:49:
[...]

Hmm, had laatst nog een UPC aansluiting bij een vriendin, waar ik dus op een "provisioning" site het MAC adres moest registreren. :P
Hoeft sinds eind januari welgeteld een keer, om modem aan te melden. Als modem eenmaal aangemeld is hoef je niet voor iedere keer dat je een andere PC (of ander apparaat) erop aansluit te provisionen - alleen de modem resetten is voldoende.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:46:
me IP begint met 213.

Gokje: je bent vergeten modem te resetten voordat je jouw PC aansloot. Dan blijft de oude lease erin zitten en kun je geen nieuwe krijgen. Altijd modem resetten voordat je een ander apparaat erop aansluit (erg irritant, maar voorzover ik heb kunnen achterhalen een standaardgevolg van het beperken tot 1 IP bij het EuroDOCSIS standaard :'( )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1