Toon posts:

Welke sata-driver voor P5K met Samsung T166 320Gb (HD321KJ)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een systeempie gebouwd rond het Asus P5K-mobo, met o.a. een enkele Samsung T166 320Gb (HD321KJ), dus geen raid formatie ofzo.
Om windows XP te istalleren worden drivers gevraag die toegangkelijk moeten zijn vanaf een floppy (via F6).
Het probeem: ik heb geen idee welke driver ik EXACT moet gebruiken (en kan deze ook niet vinden via "de search".
Wie kan mij de EXACTE driver (naam) geven.
Thanks!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Er moeten toch genoeg mensen met een Asus P5K-mobo + sata-2 HD zijn?
Wie kan mij hierbij de voor mij goude tip geven?
Thanks!

Verwijderd

Probeer ze eens :?

Vaak is het de chipsetnaam + merk erachter... desnoods pik je alle S-ata drivers die er geleverd worden lijkt me :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 05:51:
Wie kan mij hierbij de voor mij goude tip geven?
Je MB heeft, en dat staat vast in de handleiding, een ICH9 en een JMicron chipset. Afhankelijk waar je de HD's op hebt aangesloten zul je dus een van de 2 moeten hebben. :)

(En kicken binnen 24 uur is niet toegestaan)

Oh, en lees mijn reactie Guardian Angel in "XP-installatie P4C800e-deluxe RAID" in een ander topic, dit zal waarschijnlijk ook bij jou zo gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 26-09-2007 07:27 ]

ARME AOW’er

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met alle respect maar ik heb ook een P5K (Dlx) en ik heb nergens een driver floppy nodig gehad om mijn Windows XP te installeren. Zeker niet als je je harddisk aan de poorten van de ICH9(R) hebt aangesloten.

Wellicht zit je met een verouderde Windows XP installatie CD welke nog geen SP2 geslipstreamd heeft. Over SP2 slipstreamen in je Windows XP installatie CD zijn wel genoeg topics over, hier en op google.

https://discord.com/invite/tweakers

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 22:49
Ik heb ook geen problemen gehad bij het installeren van de P5K systemen. Allebij waren ze uitgerust met een Western Digital schijf 320Gb. Hierbij moesten de schijven wel ingestoken worden op de rode S-ATA aansluiting op het moederbord. Volgens het boekje (ja ik lees ze ;) ), is de rode aansluiting voor een boot disk en de zwarte voor een data disk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me tot op heden nog niet gelukt.
De Windows (pre-)setup (Windows incl. serv-pack 2), blauw scherm met onderin de bestanden die geladen worden, breekt tijdens laden van bestanden plotseling af, zodra FAT-NTSC systeem wordt geladen.

Ik heb de hd op de rode s-ata aangesluiting gestoken oftewel poort 1/2 van IHC9 chipset.. Op de bijgeleverde cd staan hier geen driver voor. Ik heb geen idee waar ik deze ergens kan vinden.

Een volgende (misschien belangrijke) opmerking:
ik lees "hier en daar" dat de sata-configuraton in de bios op AHCI (of RAID) gezet moet worden. In mijn bios vind ik bij sata-configuration <enhanced> is slechts alleen de IDE optie.
In de handleiding staat bij deze optie, dat er een mogelijkheid is tussen IDE en AHCI :? .
Misschien staat mijn bios ergens anders fout ingesteld?

Kort samengevat 2 samenhangende problemen:
1. IHC9 sata driver gezocht
2. Hoe de bios configureren
Thanks _/-\o_ .

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:54:
Het is me tot op heden nog niet gelukt.
De Windows (pre-)setup (Windows incl. serv-pack 2), blauw scherm met onderin de bestanden die geladen worden, breekt tijdens laden van bestanden plotseling af, zodra FAT-NTSC systeem wordt geladen.

Ik heb de hd op de rode s-ata aangesluiting gestoken oftewel poort 1/2 van IHC9 chipset.. Op de bijgeleverde cd staan hier geen driver voor. Ik heb geen idee waar ik deze ergens kan vinden.

Een volgende (misschien belangrijke) opmerking:
ik lees "hier en daar" dat de sata-configuraton in de bios op AHCI (of RAID) gezet moet worden. In mijn bios vind ik bij sata-configuration <enhanced> is slechts alleen de IDE optie.
In de handleiding staat bij deze optie, dat er een mogelijkheid is tussen IDE en AHCI :? .
Misschien staat mijn bios ergens anders fout ingesteld?

Kort samengevat 2 samenhangende problemen:
1. IHC9 sata driver gezocht
2. Hoe de bios configureren
Thanks _/-\o_ .
Sata drivers voor de ICH9 staan gewoon op de Intel site. Ik zoek ze even op. Moment. :)
Gevonden: http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 28-09-2007 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een door omstandigheden ietwat late reactie, maar ik wil toch even kwijt dat het installeren van Windows XP me uiteindlijk toch gelukt is :).
Ik heb een up-to-date Windows XP versie gebruikt, waarin alle benodigde drivers etc. geslipstreamd waren, en alles ging als een balletje (en dus ook zonder gebruik van foppy-drive).
Redfoxert gaf het al aan ;).
Pagina: 1