Wifi dropout als ik op het Airport icoontje klik

Pagina: 1
Acties:

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Voor zover ik weet geen bekend probleem, maar als ik op het Airport icoontje klik dropt mijn internet connectie tot een minimum snelheid (à 20kb/s) voor een aantal seconden. De snelheid klimt dan moeizaam weer omhoog en bereikt vaak een tijdje niet meer de top.

Specs:
MBP Core 2 Duo 2,16
Linksys WRT150N (zorgt voor erg veel drops trouwens, iemand meer ervaringen i.c.m. mac?)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Heb niet echt een oplossing voor je probleem. Maar ik heb hier een 3com AP. En had ontzettend veel drops (op 5 meter afstand van de macbook). Eerst betere antenne gehaald, maar het probleem bleef. Nu had ik in de AP Transmission Rates van auto naar 54 mbps gezet, en alle problemen verdwenen ineens. Ik heb ook problemen met de wifi gehad met de update naar 4.10 zoals veel anderen. Misschien is het het proberen waard.

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Maartenvs schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:32:
Heb niet echt een oplossing voor je probleem. Maar ik heb hier een 3com AP. En had ontzettend veel drops (op 5 meter afstand van de macbook). Eerst betere antenne gehaald, maar het probleem bleef. Nu had ik in de AP Transmission Rates van auto naar 54 mbps gezet, en alle problemen verdwenen ineens. Ik heb ook problemen met de wifi gehad met de update naar 4.10 zoals veel anderen. Misschien is het het proberen waard.
Ik zie inderdaad een hoop problemen met de 4.10 upgrade, allemaal wifi gerelateerd. Ik ga straks een rollback doen en kijken of dat helpt. Het vreemde is alsof de router gewoon traag naar mijn Mac correspondeert. Ik heb net een windows laptop getest en deze bleef stabiel en snel op het draadloze netwerk.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
ik heb hetzelfde probleem, erg veel dropouts met de wrt150N. Gisteren heb ik drie uur bij de klant gewerkt, toen geen enkel probleem. Daarna is er een error geweest en geeft het kreng storingen. De WRT150N gaat er wat dat betreft uit.

Met een windows machine heb ik op de bovenverdieping een goede ontvangt, met een gloednieuwe MacBook pro niet. Erg frustrerend.