Dual monitor, gamen, windows

Pagina: 1
Acties:

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01-2025
Hallo,

Er waren aardig wat resultaten te vinden over dual monitors maar kon mijn antwoord zo gauw niet vinden.

Ik heb 1x 24inch DELL en 1x 19inch Samsung

- Nu wil ik de 24inch DELL als primair scherm gebruiken om alles op te doen behalve gamen.
- De 19inch Samsung gebruiken om op te gamen.

Wat is nu de beste oplossing om dus terwijl ik in Windows werk en besluit om te gaan gamen, het gamen op de 19inch te doen? Zonder dat ik telkens instellingen moet wijzigen waardoor bv. m'n pictogrammen weer verkeerd staan.

Moet ik dan ervoor kiezen om op beide monitors hetzelfde tegelijkertijd laten zien? of kan ik op de DELL Windows weer laten geven en op de Samsung tegelijkertijd gamen?

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je? Want bij Nvidia drivers kun je een hoop instellen met Nview. Misschien zit daar wat tussen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16

Sick Nick

Drop the top!

En anders kan je daar ultramon prima voor gebruiken, maak een profiel aan met 1 scherm aan waar je op wilt gamen en maak een profiel voor gewoon desktop werk waar beide op staan. Dan kan je bij dat laatste profiel de 24" als primaire nemen en bij het game profiel uiteraard de 19". De plaats van je iconen is geen punt aangezien je die ook kan opslaan en terugzetten met ultramon :) Zowieso een aanrader bij een multi-monitor setup omdat je er een handige taakbalk bij krijgt op je secundaire scherm.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 10:13
vertel inderdaad even welke videokaart je hebt, bij asus kan je profielen maken, dan schakel je tijdelijk dmv een sneltoets naar een ander profiel, en als je uitgegamed bent gewoon weer terug(ultramon is een heerlijk programma voor dual monitors btw)

EDIT: sick nick was me voor me ultramon :P

[ Voor 8% gewijzigd door ChaosZ0ne op 25-09-2007 19:18 ]

Verwijderd

je hoeft helemaal niks te doen. Als je een windowed/ fake-fullscreen spel draait blijft alles gewoon staan waar het is. Heb je een echte fullscreen game dan gaat heel het windows zooitje automatisch weer terug naar hoe het eerst was mocht je over schakelen naar een ander scherm, omdat de game wordt geminimaliseerd.

• Stealthstorm
Sparkle Calibre GeForce 8800GTS 320MB heb ik, en ik speel gewoon full screen met bijv. team fortress 2. Niet windowed dus oid.

[ Voor 28% gewijzigd door Stealthstorm op 25-09-2007 21:43 ]

• Stealthstorm
De reden voor dit hele gebeuren is trouwens dat ik liever game op de 19inch omdat dat vloeiender loopt dan de 24inch, het zorgt ook voor meer fps.

Maar nu heeft de 2407wfp HC natuurlijk ook de 1:1 ascept mode waardoor lagere resoluties er net zo scherp uitzien. Dit heb ik geprobeerd en dan verloopt het gamen ook soepel, net als op mijn 19inch. Dus in principe zou dit dan ook wel werken inplaats dual monitoren. Ik merk alleen wel dat als ik de liniaal erlangs leg, de resolutie (1280x1024) in de 1:1 mode op de DELL wat kleiner zijn dan de daadwerkelijke 19inch monitor.

Dit betekent overigens niet dat ik dit als oplossing wil gaan gebruiken, maar ik wilde het gewoon even melden :)
Pagina: 1