Toon posts:

Geen toegang tot SATA schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een SATA schijf ingebouwd Seagate barracuda 500GB 7200 rpm SATA 16MB. In de bios wordt ie meteen herkend evenals in windows xp -> device manager -> disk drives. Maar bij My computer staat ie niet. Ik kan er dus niet op! In de bios staat ie ingesteld op non-raid, ik wil 'm ook non-raid gebruiken dus dat zou goed moeten zijn. Iemand suggesties?

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
misschien eerst formateren?

Windows Schijfbeheer (bereikbaar via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, Computerbeheer, Schijfbeheer)

Als ie daar staat moet je formateren + de drive een naam geven (nieuwe partitie)

[ Voor 91% gewijzigd door underworld202 op 25-09-2007 19:11 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij met een nieuwe schijf ook geen slecht idee idd. NOFI hoor maar dit is te basic voor tweakers.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Partitioneren gelijk stellen aan formatteren eigelijk ook wel, maargoed :+

Maar idd, gewoon even in schijfbeheer/disk managment even partitioneren+formatteren :P

C:\>_

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

De wereld is niet zo Microsoft dat schijven tegenwoordig met NTFS geleverd worden :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, ik was van mening dat ie er voor het formatteren al bij zou staan, maar blijkbaar ben ik te basic voor tweakers :P

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:20:
Ok thx, ik was van mening dat ie er voor het formatteren al bij zou staan, maar blijkbaar ben ik te basic voor tweakers :P
Haha, dus het is gelukt? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker gelukt, hij is nu druk aan het formatten :)
Pagina: 1