Toon posts:

Pixels als standaard in Photoshop CS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik erger me dood aan een detailtje in Photoshop CS3: selecteer je een layer en wil je die bewerken d.m.v. CTRL+T dan krijg je de height en weight in procenten aangegeven. Ik weet niet welke idioot dat heeft bedacht maar ik wil dus gewoon in pixels werken want dat is belangrijk bij het designen: ik wil gemakkelijk rekening houden met verhoudingen tussen objecten e.d..

Je kan het wel opnieuw invullen in pixels maar dan is het dus zoeken naar wat de goede aantallen pixels zijn tegenover die procenten (die standaard altijd op 100%/100% staan want je weergeeft je layer immers volledig). En wil je het opnieuw editten dan staat die weer op double 100.

Hopelijk kan iemand me helpen om verdere frustratie te voorkomen! ;(

Bedankt!

Michiel.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat probleem heb ik ook wel eens. Hij rekent altijd CM als je een getal erin typt, en dan met TAB verder gaat naar het vakje van Hoogte. Wordt het automatisch CM. Heb liever ook gewoon pixels.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat kun je toch gewoon voor eens en voor altijd in je Preferences goed zetten? Voor je rulers altijd Pixels gebruiken...

* Dark Blue heeft het nog wel eens moeilijk, de ene dag doe ik webontwerp, de andere dag is het drukwerk... prutsiepruts, ff maten omgooien.

Anders zou je kunnen beginnen met het zetten van hulplijnen tussen objecten, zodat je bij een transform gelijk naar de goede plek toezapt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Dark Blue schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:18:
Dat kun je toch gewoon voor eens en voor altijd in je Preferences goed zetten? Voor je rulers altijd Pixels gebruiken...
Maar dat helpt niet, want hij houdt dan nog altijd standaard 100% en 100%.

Die unit preferences worden lang niet overal doorgevoerd, wat gewoon ontzettend irritant en onbegrijpelijk is, want waar heb je die units anders voor ingesteld in the first place?

ARGH! :+

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Verwijderd

Topicstarter
Dus simpel gezegd is dit gewoon een kl*te-fout in Photoshop en zal ik er mee moeten leren leven? :(

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:44:
Dus simpel gezegd is dit gewoon een kl*te-fout in Photoshop en zal ik er mee moeten leren leven? :(
Sja, photoshop is voornamelijk bedoeld voor het bewerken van erg grote afbeelding, dus ook groot qua afmetingen. Vandaar waarschijnlijk dat de percentages als standaard staan ingesteld, aangezien je weinig aan pixels hebt als die tot in de duizenden gaan.

Daarom ben ik bang dat je toch vastzit aan dit 'gebrek', tenzij er plug-ins voor zijn (of de plug-in functionaliteit zo ver gaat, weet ik niet, daar heb ik 0,0 ervaring mee)

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

je kunt gewoon bij het intypen van de maten aangeven of het px, cm of % is...

ik heb mezelf gewoon aangeleerd altijd de eenheid er achter te schrijven. Ben al lang blij dat photoshop me niet sarcastisch vraagt of ik het over appels of peren heb :+

[ Voor 23% gewijzigd door DoubleJ op 26-09-2007 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat als je pixels ingesteld hebt en je later weer naar de layer teruggaat, het aangegeven staan als 100% (beide).

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

in je INFO venster/tab staan de afmetingen in px...

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Als je rechterklikt op de eenheid 100% in dit geval dan verschijnt er een klein menu waar je allerlei verschillende maten kan kiezen waaronder pixels. Het is heel eenvoudig en die zogenaamde idioot die dit heeft geprogrammeerd heeft dit ook voor idioten makkelijk gehouden. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nja dit moet je maar net weten hè ;).

Wellicht weet je ook nog iets anders: als ik een layer wil selecteren en ik klik erop dan moet ik selecteert hij de volledige groep waar hij onder valt. Kan dit aangepast worden naar puur de layer die je ook daadwerkelijk aanklikt?

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05-2025
Gewoon "'auto select group" (of zoiets) uitvinken...

[ Voor 13% gewijzigd door H004 op 26-09-2007 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Preferences afgezocht maar kan het niet vinden, weet je het toevallig iets preciezer?

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gewoon rechtsklikken op het percentage ding en het naar whatever je wil veranderen, hetzelfde geldt voor de rulers.

edit: Cresso was al veel eerder, sorry.

en auto select group/layer staat in je werkbalk bovenaan

[ Voor 30% gewijzigd door damnengineer op 26-09-2007 22:53 ]

Pagina: 1