Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Temperatuursensor afschermen

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 20:01
Ik heb thuis onlangs met de alom bekende DS18S20 een leuke temperatuurmeting voor buiten, zie http://venxir.xs4all.nl/temps. :)

Maar mijn probleem is een beetje dat ik niet weet hoe ik hem afscherm, zodat zijn readings wat accurater worden. Hij ligt namelijk aan de zuidkant ( in de zon dus ) op een dak met donkere stenen dakpannen.

Ik had zelf al een plexiglas kistje gevonden, wat gaatjes erin gemaakt en deels ingetaped tegen directe zon. Helaas had ik, bijvoorbeeld vandaag, een reading van +/-20C. Naar mijn idee wat te hoog.

Nu vraag ik hier of er iemand is die een methode weet waardoor ik de sensor niet hoef te verplaatsen, maar wel iets kan hebben om het te "isoleren".

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Ik denk dat je zoiets na moet maken...
De wind kan er doorheen, maar zonlicht en regen niet.

Ik heb ooit eens de tip gelezen om zoiets te maken van (witte) plastic diepe borden bij de xenos of zo vandaan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of gewoon boterhamzakje eromheen doen? :P Wel een beetje strak, zodat ie niet gaat 'broeikassen'.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 20:01
hmm ik zoek voor het dak wat kleiners, maar dat linkje bied wel wat basis informatie :)

If it aint broke, fix it till it is!