Toon posts:

Nforce network controller driver problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ondertussen al 2 jaar oud pc'tje met een MSI P4N Diamond moederbord, deze heeft 2 netwerkaansluitingen, een Marvell en een Nforce.

Sinds ik de boel heb terug geinstalleerd en onmiddellijk de nieuwe Nforce 4 SLI chipset drivers (6.86_nforce_win2kxp_international_whql) heb geinstalleerd doet de Nforce netwerk driver het niet meer, het blijft als onbekend PCI Apparaat in Apparaatbeheer staan en handmatig de driver installeren met de inf files lukt ook niet.

Nu had ik op een oude cd-tje nog de oude Nforce4 chipset driver staan, mijn vraag natuurlijk, hoe pak ik dit het beste aan? Via apparataatbeheer de de Nvidia Drivers verwijderen, de oude installeren, en dan terug de nieuwe? of is er een "omwegje?"

Ik weet uit ervaring in het verleden dat oude chipset drivers en dan terug nieuwe installeren niet altijd een
leuk resultaat geeft :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan download je toch apart de driver (oudere)? Je hoeft heus niet de chipsetdrivers te installeren als je maar één apparaat (opnieuw) wilt installeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt niet, heb ik al gedaan (uitgeklede nforce drivers van 2005 die op de MSI site staan) :)
Er bestaat trouwens geen aparte driver van Nvidia voor onboard netwerkkaart, is een onderdeel van de nforce chipset zelf ... tenzij ik iets over het hoofd heb gezien bij de nvidia website

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 19:44 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je weet wel zeker dat het niet de marvell chip is die je niet herkent word, of je VIA Fire II VT6306 Host Controller als deze tenminste aanwezig is op jou bordje.

En de Nforce netwerk drivers zitten gewoon in de chipset drivers als het goed is. (Als het goed is staat het er ook bij welke drivers en versie er in de chipset divers aanwezig zijn)

De marvell chip zit daar dus niet in en moet je apart installeren. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 25-09-2007 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
De marvell chip is in orde, het is de Nforce die niet wilt werken, ook al zijn de nforce drivers geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/device.JPG

van site van MSI zelf
• Supports dual LAN jacks
- 1st Supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 phy
- 2nd PCI Express LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E8053
echter de 2de lan aansluiting werd altijd mee geinstalleerd met de nforce chipset driver

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 20:21 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Lijkt erop dat je twee mavell chips heb en dat er geen Nforce netwerk aanwezig is.

Edit/

Klopt je heb helemaal geen Nforce netwerk, je moet dus twee drivers hebben van je marvell netwerk kaarten.

De nieuwste zijn bij marvell zelf te vinden.

Edit/

Naar nog wat gezocht et hebben en denk ik dat de marvell verbonden is met de chipset en je toch de Nforce drivers moet hebben. Beetje verwarrend is het wel, maar ik blijf nog even zoeken.

[ Voor 78% gewijzigd door mad_max234 op 25-09-2007 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
LoL, nu is het nog dommer, ik heb geprobeerd met de nForce 4 INTEL Drivers en de netwerk controller is terug, genaamd Nforce Networking Controller

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:05:
LoL, nu is het nog dommer, ik heb geprobeerd met de nForce 4 INTEL Drivers en de netwerk controller is terug, genaamd Nforce Networking Controller
Ja wat hed je dan gedaan? geprobeerd met de gewone Nforce 4 drivers de chipset te installeren. lol :+ Die zijn natuurlijk voor de Nforce 4 mobo (AMD dus)

Jij heb een Nforce 4 Intel edition. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 25-09-2007 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de Nforce 4 Intel drivers genomen ... maar blijkbaar de verkeerde van Intel :X

Soit, het is opgelost, had dus blijkbaar Nforce Intel drivers genomen ipv Nforce SLI Intel drivers ...

slotje dus maar :O en een halve namiddag wasted time
Pagina: 1