Silicon Image 3132 Raid Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 20:30

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb even een klein vraagje :)

Ik heb 2 s-ata HDD's weten te bemachtigen die ik graag bij in mijn systeem wil hangen.
Nou heb ik al een 300 GB Maxtor en een 500 GB Samsung aan mijn controller hangen waardoor er 2 poorten vrij blijven.

Ook heb ik een Optiarc s-ata brander erbij zitten maar die heb ik op de extra poort gedrukt naast mijn CPU: (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lianlihengelo/board.jpg

Nu voelen jullie hem waarschijnlijk al wel aankomen, ik wil graag de 2 HDD's die ik nieuw heb op die 2 vrije poorten drukken :)

Alléén....

Toen ik mijn brander op de poort naast de CPU drukte en de pc waar boote zei mijn raid tooltje met opstarten dat ie opeens wel een apparaat had, de naam van de brander stond er dus bij.

Is het nu mogelijk om op die 2 vrije poorten een Raid0 te draaien met die 2 hdd's ?

Ik heb ook de Raid Util geinstalleerd, die ziet mijn controller wel maar de hdd's en de brander die er nu inzitten geeft ie niet aan :?
Moet ik hier nog wat voor doen of geeft het progamma zelf aan dat er 2 dezelfde HDD's zijn gevonden ?

Hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn, zoniet dan hoor ik het wel :)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik snap er niks van. Je wilt 2 extra schijven aansluiten, ik zie 2 vrije SATA poorten, wat is het probleem?

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:25:
Ik snap er niks van. Je wilt 2 extra schijven aansluiten, ik zie 2 vrije SATA poorten, wat is het probleem?
Of dan mijn Raidcontroller en het Raid tooltje die HDD's wel zien, of het dan wel gaat werken !?
Dit juist omdat het tooltje nu mijn huidige HDD's niet ziet....
En ik wil wel graag die 2 nieuwe HDD's in Raid 0 draaien :)

[ Voor 16% gewijzigd door CDAAbeltje op 25-09-2007 18:42 ]

Verwijderd

RAID tooltje? Het is toch onboard RAID, gewoon in je BIOS je controller in RAID mode instellen (en niet IDE mode) en je hoort een extra menu te krijgen tijdens het booten (vlak na je BIOS POST). Dan kun je vaak F1 drukken ofzo en kom je in de onboard RAID BIOS. Check ook de handleiding van je moederbord?

Heb je het uberhaupt al eens geprobeerd?

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd :) Kheb nu net de schijven opgehaald, ga ze er zo inhangen.

Alvast bedankt voor de support :)

Edit:

Ik heb ze er nu inhangen maar als ik op F4 druk om vervolgens in mijn Raid bios te komen (na de Bios Post) dan ziet ie alleen mijn Optiarc Brander staan als mogelijk Raid apparaat ! De 2 identieke schijven ziet ie niet staan !?!?

Edit:

Volgens mij is het gelukt :)

Heb in de bios kunnen vinden waar ik de Raid functie stond en heb de 2 schijven op een Striping gezet ! In Windows worden de schijven nu gewoon gevonden als 1 grote schijf !
Naar mijn weten betekend dit dat ze in Raid 0 staan toch ?

Nogmaals bedankt :)

[ Voor 76% gewijzigd door CDAAbeltje op 26-09-2007 00:33 ]