Welke maat/type scherm voor gebruik monitor en TV in 1?

Pagina: 1
Acties:

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 01:50
Ik wil een nieuw scherm kopen. Scherm moet worden gebruikt als monitor voor de computer en tegelijkertijd ook als TV. Nu twijfel ik erg tussen een monitor van 24" of een LCD TV van 32". Ik weet dat dat moeilijk vergelijkbaar is (omdat er naast de verschil in maat een heel ander beeld komt van een LCD) maar ik weet dus niet hoe dat in de praktijk uit valt. Ik hoop dat er iemand is die dat wel weet.

Afstand tijdens TV kijken is ca. 4 meter.
Afstand van scherm tijdens computeren is maximaal 1 meter.
Ik zal ca. 25% TV kijken en 75% van de tijd met de computer werken.

Wat ik in gedachte had:

Samsung LE32S81B
Samsung 245B

De 245B
Ik heb het nodige zoekwerk gedaan naar de 245B. Dat hij een TN panel heeft vind ik opzich niet zo'n probleem omdat ik van plan ben het wel zo te maken dat je het scherm goed kan richten. Kwaliteit voor wat hij kost lijkt hij wel te bieden.

LE32S81B
Ik heb geen idee of ik echt 'nekpijn' ga krijgen van het werken achter een 32" TV wanneer ik tekstverwerk of internet.

Budget is zo'n 500 euro. Het gaat me om wat kwaliteit en wat praktisch is.

Heeft iemand een goed advies?
Thanks.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeNukem3D op 25-09-2007 16:20 ]

Prettige dag.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
1 meter is eignelijk veel te dichtbij voor een 32". Ik heb hetzelfde scherm (geweldig ding overigens), maar dat is op 1 meter net te groot.

PSN: djmurcielago

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke moet ik kopen?" topics zijn hier niet de bedoeling, dus gelieve dat gedeelte even te laten voor wat het is.

Wat wel een prima discussiepunt is, is de algemene vraag wat voor scherm voor gebruik als TV en monitor redelijk is :)

Zelf heb ik een vergelijkbare opstelling in de woonkamer - een PC aan een 24" breedbeeld scherm (in mijn geval een Sony w900 CRT, bakbeest van 45kg), waar ik voor tikwerk direct achter zit en voor films of streams kijken (TV kijken doen we niet, soooo 20th century :P ) zitten we op de bank ertegenover, ca 4m. Resolutie is doorgaans 1600x1024 (al kan hij @60Hz 1080p, maar met een CRT wil je geen 60Hz draaien)

Zo dicht op een 24" scherm gaat prima, maar ik vind zelf dat het beeld te klein is op 4m afstand. Ik zou dus iets groters aanraden. Daar staat tegenover dat je echt geen lage resolutie (1360x768) wilt op een groter scherm waar je achter moet werken. Dat is echt onprettig. Ik zou sowieso aanraden om dus te gaan voor een echte monitor met minstens 1600x1024 of hoger, zeker geen TV, maar dan wel PVA als het kan (goed richten is prima te doen maar gaat mis als je met meer dan twee man wil gaan kijken). Nadeel alleen is dat dit soort scherm niet goedkoop is, maar goed, nog steeds stuk goedkoper dan een 19" TFT monitor en een 32" LCD-TV apart.

Oslik blyat! Oslik!