Toon posts:

Snelheid internet lager door draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een paar dagen loopt m'n internet niet meer zo lekker, m'n pagina's laden niet meer zo snel (snel genoeg maar volgens mij kan het met mijn verbinding sneller).
En de upload/download snelheid is stukken lager dan voorheen, kon ik uploaden met 60 kb/ps en sinds een week is dit 7 kb/ps. Ik wil dit wel fixen maar ik weet niet hoe?

Heb een beetje op internet gezocht en gelezen dat dit ook aan een draadloos netwerk kan liggen? (voorheen nooit problemen gehad met het internet zelfs niet toen het al draadloos was).

Ik hoop dat iemand kan helpen of iig wat tips kan geven, alvast bedankt

-Tom

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het kan, maar je zult toch echt meer info moeten geven voordat men hier iets mee kan.

- Welke hardware
- Welk OS
- Welke downloadcliënts

enz. enz.

Wat heb je zelf al geprobeerd eigenlijk?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Nevermind.. Niet gelezen |:(

[ Voor 82% gewijzigd door the-edge op 25-09-2007 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het gebied van computer (vooral alle hardware gerelateerde dingen) ben ik echt een complete n00b dus sorry dat ik dat er niet bij heb gezet ;)

Deze computer draait op windows xp (de andere computer die op dit netwerk zit is een mac).
het modem waarmee het draadloos netwerk word gemaakt is een airpot extreme (van apple) in combinatie met een D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter.

Ik download/upload vooral met flashfxp (ftp's) en bittorrent (torrents), ik hoop dat jullie er nu wat meer mee kunnen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het op die andere computer ook zo langzaam? Het gaat er nl. even om dat er wordt uitgezocht of het probleem ligt aan een slechte draadloze verbinding of dat je internetprovider erg langzaam is. In dat laatste geval kun je er zelf weinig aan doen.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
probeer de snelheid eens te testen op zowel de mac als de windows bak via www.speedtest.nl

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Ja de snelheid is op beide computers even langzaam die test op speed test heb ik ook al geprobeerd op beide computers, dit komt eruit:

Download 181.8 KByte/sec (=1454 kbps)
Upload 6.6 KByte/sec (=53 kbps)
Connection 197.0 Conn/min
Ping test Nederland 26.0 ms

heb ook al zo'n testje op de xs4all site gedaan (m'n provider) en daar kwamen ongeveer dezelfde resultaten uit

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Heb je deze test gedaan terwijl bittorrent en evt. andere fileshare programma's draaiden of uit stonden?
Dit maakt normaal nl. ERG veel uit ivm aantal connecties wat de router/airport kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
^ nee, alleen die site (speed test) stond aan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zet je modem eens uit, bittorrent ook, modem weer aan en probeer het dan nog eens. Sommige modems blijven last houden van bittorrent, ook al is het uitgezet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien heeft er iemand in je omgeving sinds kort ook een draadloos netwerkje aangelegd en veroorzaakt het interferentie, dat heb ik wel eens meegemaakt met een draadloos netwerk bij iemand.
Daar hebben we toen het wireless op een ander kanaal ingesteld wat het probleem volgens mij verhielp.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 22:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Om uit te sluiten dat het aan het draadloze netwerk ligt (wat goed kan, zie hierboven) sluit je je computer of laptop even met netwerk kabel aan je modem/router en doe je nogmaals die speedtest.
Gaat het dan wel snel genoeg, dan lag het dus aan het draadloze netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 26-09-2007 15:34 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:28:
Zet je modem eens uit, bittorrent ook, modem weer aan en probeer het dan nog eens. Sommige modems blijven last houden van bittorrent, ook al is het uitgezet.
Dat is het :) K heb het modem uitgezet en weer aan, toen die speed test weer geprobeerd en nu is m'n up en download snelheid wel weer goed 8)7 . iig hardstikke bedankt :D

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:49:
[...]

Dat is het :) K heb het modem uitgezet en weer aan, toen die speed test weer geprobeerd en nu is m'n up en download snelheid wel weer goed 8)7 . iig hardstikke bedankt :D
Het ligt waarschijnlijk aan het grote aantal connecties wat bittorrent (afhankelijk van het aantal downloads en je instellingen) opzet. Dit kan je router om zeep helpen. Deze connecties worden een langere tijd vastgehouden en bestaan dus nog (of moeten nog een voor een afgebroken worden) als je bittorent sluit.
Je router kan dit dus gewoon niet aan. Als je veel files tegelijk wilt bittorrenten, koop dan een router met een hoge capaciteit voor aantal connecties/s.
Pagina: 1