Toon posts:

ISDN in linux routen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's, 1 Linux redhat 7.0 en 1 windows. De RedHat krijgt verbinding met het internet mbv een ISDN kaart. Verder heeft hij nog een netwerkkaart met aan de andere kant de Windows PC. Windows PC kan op linux PC komen, linux kan op internet komen.... maar nu nog Windows via Linux naar het internet.

Da's de beginsituatie. Ik heb de masqerading firewall van de HOWTO's draaien. En ik heb de volgende route tabel:

Kernel IP routing table
Dest Gatew Genmask Flags Iface
10.0.0.0 * 255.0.0.0 U eth0
127.0.0.0 * 255.0.0.0 U lo
62.0.0.0 * 255.0.0.0 U ippp0

Als de verbinding tot stand komt, komt er nog een x-tra regel bij, nl de default.

Ik bel in via TMFweb. Mijn domein is daarvan nog niet helemaal duidelijk... is die usernaam.tmfweb.nl of dailup.freesurf.nl of ne.nl.xo.com??

Het is hierbij natuurlijk een handicap dat ik een dynamisch adres heb.

Alle mogelijke fouten die ik had kunnen maken hierbij graag even melden. Zal zeker behulpzaam zijn..

Verwijderd

Topicstarter
http://www.compound.se/router.html daar hebben we al een begin.. tja ziet er naar uit dat ik alleen aan het puzzelen ben.. ;(

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
het is bij mij zo (SuSE6.4) dat ik een fictief IP moest opgeven voor interface ippp0

... hij zit op 192.168.0.99, en gateway op 192.168.0.1 ofzo, (ik gebruik in mijn netwerk de 10.x reeks om conflicten te voorkomen).... vervolgens enable je IP forwarding (het precieze commando kan ik voor je opzoeken); en moet je IPChains zo instellen dat alle ipppX interfaces geforward worden naar de MASQ target..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Je bent heus niet alleen. ik zit met hetzelfde. als ik eruit ben, laat ik het je weten!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Op woensdag 14 februari 2001 20:20 schreef -ScuL- het volgende:
het is bij mij zo (SuSE6.4) dat ik een fictief IP moest opgeven voor interface ippp0

... hij zit op 192.168.0.99, en gateway op 192.168.0.1 ofzo, (ik gebruik in mijn netwerk de 10.x reeks om conflicten te voorkomen).... vervolgens enable je IP forwarding (het precieze commando kan ik voor je opzoeken); en moet je IPChains zo instellen dat alle ipppX interfaces geforward worden naar de MASQ target..
Ik zit hier nu ook mee, weet je het preciese commando?