Wij beschikken hier over een netwerk van ongeveer 150 werkplekken, 10 servers en 7 Cisco Switchen. Nu wilde ik graag een overzicht maken van het netwerk in Microsoft Visio.
In principe is het voldoende om alleen te weten welke server aan welke switch gekoppeld is.
Wie weet hoe ik dat kan achterhalen?
Ik kan natuurlijk één voor één al die kabels van die switchen nalopen, maar deze gaan deels onder de grond door, dan moet ik de platen op de grond weghalen. Niet echt een optie dus.
Ik kan met behulp van de tool "Cisco Network Assistent" zien hoe de switchen onderling zijn aangesloten, maar niet welke servers.
De 10 servers bestaan uit verschillende besturingssystemen. Novell en Windows.
De switches zijn Cisco Catalyst 2950/2960/WS-C3548-XL modellen.
Wie weet dus op welke manier te achterhalen is welke server aan welke switch gekoppeld is?
In principe is het voldoende om alleen te weten welke server aan welke switch gekoppeld is.
Wie weet hoe ik dat kan achterhalen?
Ik kan natuurlijk één voor één al die kabels van die switchen nalopen, maar deze gaan deels onder de grond door, dan moet ik de platen op de grond weghalen. Niet echt een optie dus.
Ik kan met behulp van de tool "Cisco Network Assistent" zien hoe de switchen onderling zijn aangesloten, maar niet welke servers.
De 10 servers bestaan uit verschillende besturingssystemen. Novell en Windows.
De switches zijn Cisco Catalyst 2950/2960/WS-C3548-XL modellen.
Wie weet dus op welke manier te achterhalen is welke server aan welke switch gekoppeld is?