Toon posts:

Mozilla ThunderBird - Email Delivery confirmation switch

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello Tweakers (v/m)
Vraag over Mozilla Thunderbird (Versie 2.0.0.6 (20070728) op Windows XP SP2

1. Zit in Thunderbird een feature ingebouwd waarmee je [Delivery Confirmation] aan kunt zetten?
Ik heb reeds de lees-bevestiging optie [Extra, Opties, Geavanceerd, Tab:Algemeen, Knop: Leesbevestigingen], maar ik wil kunnen controleren of en wanneer een email is afgeleverd.
<if ja>
2. Waar kun je dit aan zitten binnen ThunderBird?
<if nee>
3. Bestaan er aan ThunderBird add-on voor?

Thanks voor uw tijd en reactie

Ronald

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:49

Mud

Ik heb even gezocht in Thunderbird, maar nog niets kunnen vinden. Misschien op google / thunderbird site even zoeken ;)?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Er zijn maar weinig tot geen mailservers die dergelijke berichten ook daadwerkelijk versturen, daarom zit het ook niet in Thunderbird omdat het toch bijna nooit zal gaan werken. Een add-on zou makkelijk te maken moet zijn, het enige wat er moet gebueren is dat er een extra mail-header moet worden toegevoegd aan het uitgaande mailtje.

• linksnl
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:00:
1. Zit in Thunderbird een feature ingebouwd waarmee je [Delivery Confirmation] aan kunt zetten?
Ik heb reeds de lees-bevestiging optie [Extra, Opties, Geavanceerd, Tab:Algemeen, Knop: Leesbevestigingen], maar ik wil kunnen controleren of en wanneer een email is afgeleverd.
De Delivery Status Notification zit nog niet in Thunderbird ingebouwd.
In deze feature request staat dat het bij de volgende versie (3.0) zeer waarschijnlijk wel wordt toegevoegd.

Ik weet niet of er add-on voor zijn, aangezien het niet zo maar een mail-header is die toegevoegd moet worden (in tegenstelling tot de leesbevestiging).

Verwijderd

Topicstarter
@Mud:
Ik heb zo'n beetje alles ge-googled wat ik kon vinden over Thunderbird & Mozilla

@Erkens & Linksnl :
DSN .. leuke naam, ik zal de feaure request in de gaten houden
Thanx voor jullie snelle reacties en antwoorden

Ronald

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

linksnl schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:27:
Ik weet niet of er add-on voor zijn, aangezien het niet zo maar een mail-header is die toegevoegd moet worden (in tegenstelling tot de leesbevestiging).
ehm, lees de rfc's er maar op na. Het is niks meer dan een mail header die door de mailserver gelezen wordt en aan de hand van die header een berichtje terug stuurt ;)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 10:59
Handig voor spammers om te weten of een e-mail adres bestaat zeg.

No production networks were harmed during this posting

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik dacht dat dit ook niet automatisch ging, maar na toestemming van de ontvanger: ("ontvangstbevestiging sturen? Ja/Nee").

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erkens heeft toch echt wel gelijk hoor :) Althans, in de zin dat er een RFC voor is (zie link). 't Is echter een aantal extra attributen aan bestaande headers i.p.v. een extra header :+

[ Voor 45% gewijzigd door Osiris op 25-09-2007 18:52 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:51:
Erkens heeft toch echt wel gelijk hoor :) Althans, in de zin dat er een RFC voor is (zie link). 't Is echter een aantal extra attributen aan bestaande headers i.p.v. een extra header :+
Ik was idd even in de war met een test systeem wat ik ooit gemaakt had wat dit implementeerd, daar had ik de UA een header laten toevoegen wat automagisch tot gevolg had dat de MDA de juiste attributen zette :X
dawuss schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:48:
Ik dacht dat dit ook niet automatisch ging, maar na toestemming van de ontvanger: ("ontvangstbevestiging sturen? Ja/Nee").
nee, dat is een ontvangst/lees bevestiging, dat is iets anders dan het automatische proces van berichtgeving of het afgeleverd is of niet.
Pagina: 1