Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Cronjob PHP script uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• RickvanHaas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb een PHP-script geschreven dat regelmatig onderhoud aan mijn site uitvoert. Denk hierbij aan backups van belangrijke tabellen uit de database en het versturen van een aantal mailtjes.

Dit script moet iedere dag worden uitgevoerd, bij voorkeur om 7.00 's ochtends. Ik kan Cronjobs uitvoeren op mijn server (met Cpanel), ik heb alleen geen idee hoe. Het enige dat er hoeft te gebeuren is het aanroepen van dat PHP script.

Kan iemand me zeggen hoe ik dat regel?

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:54
Ik heb alleen ervaring met plesk, maar mijn eerste hit op google liet een mooie video tutorial zien voor cpanel:

http://www.scriptwiz.com/tutorials/cpanel/cronjob.htm

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet het pad naar je PHP-script invullen, als Cpanel dat niet automatisch voor je doet moet je ook nog de plaats waar PHP staat geinstalleerd er voor zetten, wat meestal /usr/bin/php is.

Je PHP-script wordt dan direct uitgevoerd door PHP, als je instellingen in .htaccess hebt staan worden die niet gebruikt.

[ Voor 41% gewijzigd door Johnny op 25-09-2007 13:59 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RickvanHaas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik kan inderdaad alle datum-opties selecteren, verder moet er een 'Command to run' worden ingevoerd. Is dat gewoon de locatie van de php-file?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit probleem heeft niks met programmeren te maken en hoort dan ook niet in [fourm=14] thuis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.